בלוג – הדרך היצירתית, המהנה והאישית לשמור על קשר עם קהל הקוראים

בלוג – הדרך היצירתית, המהנה והאישית לשמור על קשר עם קהל הקוראים

בלוג – הדרך היצירתית, המהנה והאישית לשמור על קשר עם קהל הקוראים

סוגיות שונות מעסיקות את מוחם של האנשים הכותבים. החל מחשיבה מתמדת על רעיונות לכתיבה, פיתוח של רעיונות קיימים, תכנון ההשקה של הספר החדש, וגם, בין שאר הנושאים המעסיקים את מוחם של כותבים חדשים וותיקים – נמצאת השאלה החשובה: איך להגיע לקהל קוראים רחב ככל האפשר?

אנו מקבלים עשרות פניות העוסקות בשאלה הזו, אין כמעט כותב שאינו מעוניין להרחיב עוד יותר את קהל הקוראים שלו. התשוקה הזו מובנת. כשם שאיש אינו מעוניין לטרוח על ארוחה טובה – ללא סועדים, כך אף כותב אינו מעוניין להוציא ספר שלא יזכה לקוראים.

העיסוק בשאלה הזו הוליד תשובות רבות ומגוון של פתרונות. עסקנו בכך כאן וכאן (לינקים למאמרים בנושא) ואנו כל הזמן חושבים על דרכים נוספות שיכולות לסייע לכותבים להפיץ את הספר. מהצד שלנו, ההוצאה לאור, אנו שואפים לשווק את הספרים בחנויות המקוונות, לאפשר מכירה של ספרים מודפסים, להכניס את הספרים לספריות הציבוריות ועוד, אולם הפצה רחבה היא טובה ויעילה רק בתנאי שנעשית עבודת שיווק.

שיווק הספר יכול להתבצע בדרך המסורתית, כלומר, העסקה של משרד יחסי ציבור, כתיבת הודעה לעיתונות וכו’, אולם העידן שלנו פתח בפנינו אפשרויות נוספות רבות, יצירתיות יותר. אחת מהן, מעניינת במיוחד וחינמית לחלוטין היא – פתיחת בלוג.

בלוג הוא יומן רשת. כלומר, אתר אישי שבו אפשר לעלות תכנים, בדרך כלל טקסטים קצרים ותמונות.

למה כדאי לכם לפתוח בלוג?

ראשית, כי זה כיף! הבלוג שלכם יהיה המקום שלכם, בפלטפורמות מסוימות אפילו תוכלו לעצב את הבלוג לפי טעמכם. שם תוכלו להעלות על הכתב את הרעיונות שלכם וסיפורים קצרים מחייכם, ממש כמו שעושים ביומן רגיל.

שנית, קורא שנתקל בספר שלכם, קרא ואהב, לבטח יחפש את השם שלכם בגוגל, אם יהיה לכם בלוג שבו אתם מעלים טקסטים שלכם – הרווחתם קורא נאמן ועוקב, מגיב ופעיל, שככל הנראה ירכוש גם את הספר הבא ואף ימליץ עליו למכריו.

שלישית, מקור לשיתופים. בעידן שלנו האפשרות להגיע לבמה ציבורית אינו נחלתם של בודדים בלבד. היום כולם יכולים להגיע לבמות ציבוריות באמצעות טקסטים קולעים. אם תכתבו טקסטים כאלה, אנשים ישתפו אותם ברשתות החברתיות וכך הרעיונות שלכם יגיעו ליותר ויותר אנשים.

השתכנעתם? נהדר!

וכעת, איך עושים את זה?

הצעד הראשון, בדיקת השטח. רכזו לעצמכם כמה בלוגים שאתם אוהבים במיוחד וחשבו מה בדיוק אהבתם בהם. כך תוכלו לגבש לעצמכם בראש כיצד יראה הבלוג שלכם. מה שטוב ויפה בבלוג הוא, שתוכלו תמיד לעצב אותו מחדש, אם תהיה לכם השראה ממקורות שונים. וכן, חשוב שתהיה לכם השראה. בחרו כמה בלוגים מובילים, בנושאים שמעניינים אתכם והירשמו כמנויים. כך תוכלו לקבל דוא”ל בכל פעם שמתפרסמת רשומה חדשה.

הצעד השני, בחירת הפלטפורמה המתאימה. לא נפרט כאן את שלל האפשרויות העומדות בפניכם, ולו בשל העובדה הפשוטה שדבר זה דינמי מאוד. העצה הכי יעילה שלנו היא, הקלידו בגוגל את השאלה: “איך פותחים בלוג?” ותקבלו שפע של מידע וכלים.

לאחר פתיחת הבלוג (צפו להרגיש נלהבים ויצירתיים מאוד בשלב זה…) התחילו לעלות תכנים. נסו לגבש תוכנית עבודה שבה אתם מעלים רשומה חדשה לפחות אחת לשבוע. כן, חשוב שהבלוג יהיה פעיל ודינמי. אם אנשים הגיבו לרשומות שלכם, התייחסו לתגובה, ואם יש צורך, העלו את הנושא לדיון.

חשוב מאוד: שתפו את הקוראים שלכם בבלוג בתהליך כתיבת הספר, התייעצו איתם ועדכנו אותם בכל השלבים. אתם תופתעו לגלות כמה כוח אתם יכולים לקבל מקהל הקוראים שלכם. אם תרצו בכך (מומלץ!) הציעו את הספר בהנחה במכירה מוקדמת עבור קוראי הבלוג. כך תוכלו ליצור שיח והתרגשות סביב הספר, עוד לפני שיצא לאור.
בהצלחה!

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים