חמש דרכים לקדם את הספר שלך
מזל טוב! הגשמת חלום: הספר שלך, שעמלת עליו חודשים ארוכים ואולי שנים, סוף סוף יצא לאור. מצד אחד, זהו רגע מרגש ומשמח. מצד שני, זה לא הזמן להתרווח לאחור אם רוצים לקדם את הספר ולחשוף אותו לקוראים רבים ככל האפשר.
בדיוק כמו תינוק שנולד כך גם הספר שלנו זקוק לטיפול מסור ולהשקעה מצידנו כדי לממש את הפוטנציאל שלו.
אבל איך עושים זאת?
ריכזנו עבורך, מניסיוננו, חמש דרכים יעילות שיעזרו לך לחשוף את הספר שלך לקוראים פוטנציאליים וכך להגדיל את מעגל הקוראים.
- בניית קהילה במדיה החברתית: לשמחתנו, המדיה החברתית (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד) מאפשרת לנו להגיע לאנשים רבים בתוך פרק זמן קצר וכמעט ללא מאמץ, וכך לחשוף אותם לספר (או לספרים) שלנו. כדאי להציע חברות בפייסבוק לאנשים שאוהבים ספרים – נוכל למצוא אותם בקבוצות בפייסבוק העוסקות בספרים – וכך להקיף את עצמנו באנשים שעשויים לגלות עניין בספר שלנו ולשתף אותם בפרופיל שלנו על הספר או בקבוצות ייעודיות שבהן מותר לפרסם. המלצה שלנו: לכתוב פוסטים עם ערך ולא "פרסומות" כדי לעניין באמת את הקוראים: לספר על מאחורי הקלעים של הכתיבה וההוצאה לאור, לשתף חוות דעת של קוראים, לספר על עלילת הספר ועוד.
- פרסום הפרק הראשון של הספר שלנו בחינם: דרך נפלאה לסקרן קוראים ולעודד אותם לקנות את הספר שלך היא לאפשר להם לקרוא את הפרק הראשון של הספר לפני הרכישה. כך הקוראים יזכו לטעימה, וחלקם ירצו להמשיך לקרוא ולכן יקנו את הספר שלך. המלצה שלנו: כדאי לעבוד עם מערכת דיוור (כמו רב מסר וכדומה) וכך לזכות בכמה יתרונות: שליחת הפרק תהיה אוטומטית ואין צורך לשלוח ידנית לכל קורא בנפרד, כתובות המייל יישמרו במערכת וכך אפשר להמשיך לשווק את הספר לקוראים שטרם רכשו אותו או לעדכן את הנמענים לקראת יציאתו לאור של הספר הבא.
- הרצאה (או חוג בית): בניית הרצאה סביב הספר היא דרך נפלאה להרחיב את מעגל הקוראים, לחבר אותם אליך ולספר, והיא משמשת כמעמד מכירה שבו אפשר למכור פיזית את הספר.
המלצה שלנו: ההרצאה יכולה לעסוק בסיפור האישי שהביא לכתיבת הספר או באחד הנושאים המרכזיים שהספר עוסק בהם ושנרצה לדבר עליו. כך או כך זו ההזדמנות לתקשר ישירות עם הקוראים ולעניין אותם. - פנייה לסוקרים וסוקרות (או בלוגרים ובלוגריות): סקירות של הספר שלנו במדיה החברתית ובבלוגים או אתרים שונים יכולות לתרום רבות לקידום הספר שלנו. נוכל למצוא סוקרים וסוקרות בקבוצות פייסבוק העוסקות בספרים ובהמלצות לקריאה וכן בגוגל: אפשר לחפש בלוגים עם המלצות לספרים ועם סקירות ולבדוק איך אפשר ליצור קשר עם הסוקרים לצורך סקירה. המלצה שלנו: רוב הסוקרים והסוקרות עושים זאת מאהבת הקריאה ובהתנדבות, ולכן חשוב לפנות אליהם בנימוס, להציע לשלוח להם את הספר (במתנה) ולא לדחוק בהם לפרסם את הסקירה. לרוב הם מוצפים בפניות.
- הוספת קישור במייל עם פרטי הספר שלך: המייל שלנו משמש אותנו לתקשורת עם אנשים ממעגלים שונים, ולרוב אין לנו מושג מהם תחומי העניין של הנמען, בין אם זו המחנכת של הילד, סוכן הביטוח שלנו או קולגה לעבודה. המייל שלנו הוא פלטפורמה נוספת לחשיפת הספר שלנו בפני קוראים פוטנציאליים חדשים. ולכן הוספת החותמת בסוף המייל עם פרטי הספר שלנו יכולה להביא לנו קוראים חדשים.
המלצה שלנו: כדאי להפנות את הנמענים לקישור ישיר עם פרטי הספר ועם אפשרות לרכישתו שמופיע באתר שלנו. אפשר לקצר את הקישור באתר bitly.com כדי להימנע מקישור ארוך ומסורבל.
ועוד כמה מילים אחרונות: קידום הספר הוא לא מהלך חד-פעמי אלא עבודה שוטפת. כדאי לבנות תוכנית עבודה חודשית ולפרק אותה לפעולות קטנות שאפשר ליישם בקלות בזרם החיים, וכך יהיה לך קל יותר להתמיד ולהתקדם לעבר המטרה שלך: להביא את הבשורה שלך לכמה שיותר אנשים.
בהצלחה!
צוות איפאבליש.