טיפ לזימון השראה

טיפ לזימון השראה

טיפ לזימון השראה

טיפ לזימון השראה:

האם קרה לך  שההשראה נחתה במוחך (לא פחות ולא יותר), באישון לילה?

או באמצע שום מקום?

ומרפי, עם החוק המעצבן שלו, מצקצק בראשך בחדווה, “אמרתי לך לקחת לכל מקום עט ופנקס!”

ומנגד, ישנם ימים של שממה ושיממון יצירתי, ימים שבהם לא רק שההשראה לא קופצת לביקור נימוסין, אלא גם מודיעה שהיא בטיול אי-שם, מעבר לזמן ולמקום, ושהיא איננה יודעת מתי תגיע שוב.

מוכר לך?

אם כן, הטיפ הבא הוא בשבילך. לגזור ולשמור.

נא להצטייד בכלי כתיבה ודפים, למצוא פינה שקטה בבית ולשבת בנוח.

כדאי להפעיל מוזיקה אינסטרומנטלית רגועה, רצוי שישולבו בה צלילים של מים ומפלים.

כעת יש לעצום את העיניים, לנשום כמה נשימות עמוקות ולהתחבר  לזרם המחשבות שלך.

זה הזמן לתייג את המחשבות שרצות אצלך לפי שלושה סוגים: מחשבות על העבר, מחשבות על ההווה ומחשבות על העתיד.

מחשבות על העבר – נתייג כזיכרון.

מחשבות על המצב ברגע הנתון (ההווה) – נתייג כפרשנות.

מחשבות על העתיד – נתייג כתכנון.

נחדד, בכל פעם שעוברת במוחך מחשבה על משהו שקרה בעבר, חשוב לזהות אותה ולומר “זיכרון”. אם תגיע תחושה פתאומית של אי נוחות ברגליים, אפשר לומר, “פרשנות”.

זאת טכניקה של מדיטציה מעולם המיינדפולנס, והנה הטוויסט בעלילה:

כלי הכתיבה שהכנת לידך – זכור לך?

בכל פעם שיבליחו בך, במהלך המדיטציה, רעיון או הבזק של השראה, יש לעצור את המדיטציה ולכתוב על הדף את הרעיון או את המחשבה.

וכעת הבחירה בידך, האם להמשיך למדוט או להתמסר לכתיבה.

המטרה במדיטציה הזאת היא לעשות סדר במה שמטריד אותנו, דברים שהם בדרך כלל שייכים לעבר או לעתיד. הדאגות והמחשבות האלה הן מחסום השראתי. באמצעות הטכניקה הזאת נוכל להניח אותן בצד ולהתמסר לכוח ההשראה.

בהצלחה!

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


שינוי גודל גופנים