רעיונות לקידום ספרים במדיה החברתית

רעיונות לקידום ספרים במדיה החברתית

רעיונות לקידום ספרים במדיה החברתית

לצד הצמיחה בספרות העצמאית, שהפקיעה מבתי ההוצאה לאור המסורתיים את הבלעדיות להוצאה לאור של ספרים, חלה צמיחה של המדיה החברתית. קשה לדמיין את הימים שבהם הגשמת חלום הכתיבה הייתה שמורה בעיקר למי שהתקבל להוצאות הגדולות. הוצאות אלה דאגו גם לשיווק הספר ולפרסומו בערוצי המדיה השונים: בעיתונות הכתובה, ברדיו ועוד. 

לרוב הסופרים העצמאים, האחראים על השיווק של ספריהם, יש את האפשרות לבחור היכן לקדם את ספרם, לא כולם יבחרו לעשות זאת דרך ערוצי המדיה הגדולים. לשמחתנו, כיום יש בידינו שלל אפשרויות לקדם את הספר שלנו בדרכים חינמיות לגמרי במדיה החברתית. יתר על כן, הפרסום המסורתי בערוצי המדיה הגדולים לא תמיד אפקטיבי, כי הוא פונה לקהל הרחב, בבחינת ירי לכל הכיוונים, ואילו הפרסום במדיה החברתית מאפשר לפנות לקהל הרלוונטי שהספר שלנו עשוי לעניין אותו.

הפעם נציין כמה דרכים יעילות לשיווק הספר שלנו במדיה החברתית – שיטות שיעזרו לנו לחשוף את הספר שלנו בפני קהל קוראים פוטנציאלי, לעורר עניין ולהוביל למכירות.

 

ניהול קבוצת פייסבוק

נכון לעכשיו אין שום תחליף באינטרנט לקבוצות בפייסבוק. הן קהילות המאפשרות לאגד חברים סביב תחום עניין משותף, לנהל דיונים, להתייעץ ולשתף תכנים ואפילו לתרגם את היחסים הווירטואליים למפגשים במציאות. כסופרים המנהלים קהילה בפייסבוק נוכל לשתף את החברים בתהליכי הכתיבה שלנו, לפרסם טקסטים, למצוא קוראי בטא, להתייעץ ולעורר מעורבות. כל אלו ייצרו תחושת קהילתיות סביבנו וסביב הספר (או הספרים שלנו), ויניעו את המשתתפים לקנות את הספר.

לייבים

יש כמה פלטפורמות המאפשרות עריכת שידור לייב: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ויו טיוב. כדאי לבחור בפלטפורמה שבה נמצא רוב הקהל שלנו ולעלות מדי פעם ללייב. זו הזדמנות לשוחח עם הקהל שלנו בזמן אמת, לייצר באז, לשתף תוכן חדש ולאפשר לעוקבים שלנו לשאול שאלות וכך לחזק את מערכת היחסים שלנו איתם. 

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה עם אנשים הפעילים במדיה החברתית ושהקהל שלהם הוא הקהל הפוטנציאלי שלנו יחשוף את הספר שלנו לאנשים חדשים. כדאי לערוך רשימה של אנשים שעשויים להתעניין בשיתוף פעולה שכזה – ריאיון, לייב משותף או הגרלה. אלה יכולים להיות, למשל, מנהלים של קבוצות קריאה או סופרים אחרים.

הגרלות

הגרלות יוצרות באז ומגדילות את החשיפה של הספר שלנו, כי הן מעודדות אנשים לשתף את הפוסט שלנו או לתייג חברים ולעקוב אחרינו (או גם וגם). אמנם הגרלה לא מביאה לרכישות מיידיות, אך היא מגדילה את קהל העוקבים שלנו, ולאורך זמן עשויה להניע אותם לקנות את הספר שלנו.

 

לפני פרסום הגרלה יש לבדוק את החוקים לגבי הגרלות מסחריות וגם את המדיניות של הפלטפורמה שבה אנחנו מפרסמים אותה.

שימוש בסטוריז

כמו במקרה של לייבים, הסטוריז קיימים ברוב הפלטפורמות הנפוצות של המדיה החברתית. הסטוריז מאפשרים מעין הצצה אל מאחורי הקלעים, ומשמשים ערוץ חשיפה נוסף שבו נוכל לשתף תוכן מגוון, כמו צילומי מסך של המלצות שקיבלנו מקוראים, שיתופים אישיים בסרטונים, בכתב ובתמונות. למשל, צילום ההשראות שלנו, הפינה שאנו נוהגים לכתוב בה ועוד.

 

לסיכום, המדיה החברתית מאפשרת לנו לשווק את הספרים שלנו בחינם באמצעות יצירת תוכן לקהל העוקבים שלנו, ועוזרת להגדיל קהל זה בהתמדה. בין היתר דרך ניהול קבוצת פייסבוק, עריכת לייבים, יצירת שיתופי פעולה ברשת, עריכת הגרלות ושימוש בסטוריז.

Share this post