צרו עמנו קשר

שם *

כתובת מייל *

נושא הפנייה

תוכן הפנייה

דף פייסבוק לספר שלך – המדריך

facebook_ebookדף פייסבוק לספר שלך – המדריך

פייסבוק  – נעים להכיר

הרשת החברתית הנפוצה והמצליחה ביותר בעולם, היא ללא ספק הפייסבוק, אותה רשת חברתית מקוונת שהחלה כרשת סטודנטיאלית, תפחה במשך עשר שנים לממדי ענק.
כיום (2014) מונה הרשת מיליארד משתמשים ברחבי העולם. אם פתחנו בהיסטוריה הקצרה של הרשת, הרי שייעודה הראשוני היה לסייע לסטודנטים להיוודע ולהכיר זה את זה.
אך במהלך השנים, עם הגדילה העצומה במספר המשתמשים, שונתה התוכנית העסקית של הרשת והיא הפכה למעין יקום מקביל בה חיים מיליוני משתמשיה. חברות רבות, ארגונים ועסקים רבים, בחרו להשקיע משאבים בשיווק דרך הרשת משום שזיהו את הפוטנציאל השיווקי העצום הטמון בה. עם כל כך הרבה חברים, אין ספק כי מדובר באפיק חשוב ומהותי לשיווק הספר הדיגיטלי שלך. הרבה מהקוראים שלך נמצאים בפייסבוק. למעשה, פייסבוק היא פלטפורמה מצוינת וחסכונית להגדלת מעגל הקוראים שלך, באמצעות פתיחת דף ייעודי, תוכל לשמור על קשר עם הקוראים, לעדכן, להתייעץ ובבוא הזמן, לשווק ולהפיץ את הספר שלך.

1.  איזה מין דף?

רשת הפייסבוק מתנהלת כרשות לכל דבר, עם כללים וחוקים משלה, כדי למצות את אפשרויות השיווק והשיתוף הטמונים בה, יש להכיר כללים אלו, ראשית לדעת את ההבדלים בין דף הפרופיל האישי לדף אוהדים.
לנוחיותכם, טבלה המרכזת הבדלים מרכזיים בין הדפים.

 

פרופיל אישי דף אוהדים
מטרה קשר אישי עם חברים ומכרים חיזוק הקשר בין המותג ללקוח, במקרה שלנו, בין הספר לקהל הקוראים
הגבלה ניתן לצרף עד 5,000 חברים אין הגבלה
שליחת מסרים ניתן להתכתב עם החברים בצ’אט/לשלוח מסרים ניתן לשלוח הודעה לכל החברים, או לקבוצה מפולחת. לא ניתן לשלוח מדף האוהדים הודעה פרטית לאדם, אלא אם כן, הוא פנה בהודעה אישית למנהלי הדף.
יצירת אירוע ניתן להזמין אישית את החברים ניתן לעדכן בניוזפיד*. לא ניתן להזמין אישית את האוהדים לאירוע
ניהול אדם פרטי אחד מנהל את הדף מספר אנשים יכולים לנהל את הדף, שמות המנהלים ידועים וחשופים לגולשים
שם הדף שם פרטי ושם משפחה ניתן לבחור שם לדף**
סטטיסטיקות אין (נכון להיום) קיימת מערכת סטטיסטיקות נוחה וידידותית דרכה ניתן למדוד את אחוזי הצפייה והחשיפה לכל פעילות
שיתוף עם מדיות נוספות ניתן להטמיע קישור לדף הפייסבוק בכל אתר. ניתן לסנכרן דרך אפליקציות ייעודיות. ניתן להטמיע תיבת “LIKE” לעמוד הפייסבוק באתר או בבלוג. תגובות לתכנים שהתפרסמו באתר או בבלוג, יכולים להתפרסם גם בדף הפייסבוק. ניתן לסנכרן עם טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב ועוד
הצעת חברות ניתן להציע חברות, אך ריבוי הצעות עלולה לגרום לחסימה זמנית או קבועה משתמשי הפייסבוק פונים באופן יזום לדף, אך ניתן לשלוח הזמנה דרך הדף האישי
לשונית נחיתה למצטרפים חדשים אין ניתן לבחור לשונית ייעודית כ”דף נחיתה” ולעצבה בהתאם
עדכון בניוז-פיד מופיע בלוח החברים בהתאם למגבלות הפרטיות כל עדכון מופיע בלוח החברים, ומתאפשרת אינטראקציה מלאה על גבי הלוח. כמות ותדירות חשיפת הפוסטים נקבעת על ידי אלגוריתם של פייסבוק, ניתן לקדם פוסטים בתשלום
תזמון סטטוס אין (נכון להיום) ניתן לתזמן סטטוסים, כך שיתפרסמו במועד מאוחר יותר
ומה עם גוגל? המידע הנחשף למחפשים דרך גוגל מוגבל. התוכן נסרק למנוע חיפוש ומקודם.

*נויז-פיד – עמוד הבית של פייסבוק, בו מופיעים עדכונים שוטפים של סטטוסים מדפים אישים, קבוצות ודפי אוהדים
** שימו לב, ניתן לבחור שם לדף העסקי ולשנות אותו עד שתגיעו ל-200 אוהדים. אחרי שתגיעו למספר זה, לא ניתן לשנות את שם הדף.
אם כן, רצוי מאוד לפתוח דף עסקי לספר, ועל המגבלות שמציבה פייסבוק, ניתן להתגבר באמצעות הדף האישי. למשל, שליחת הזמנות לאירועים והתכתבויות פרטיות.

3. מה המתכון לדף מושלם?

התשובה, זמן ויצירתיות. ההכנות לפתיחת הדף, פתיחתו וניהולו השוטף ידרשו מכם זאת. אומנם, פתיחת הדף עצמו, תיקח דקות מועטות, אך חשוב להיות מוכנים, בחרו תמונות יפות הקשורות אליכם או אל תוכן הספר, אותן תשבצו כתמונת פרופיל ותמונת נושא. חשבו על התוכן שתכתבו בדף המסביר עליכם ועל הספר, על הפוסטים הראשונים, על דף נחיתה מזמין. ערכו עבודת הכנה טובה. כדי להבין איך נראה עמוד אוהדים, בקרו בעמוד שלנו 

4. מה עושים תכל’ס?

אחרי שהתכוננתם לפתיחת הדף כראוי,הדרך קלה ונעימה.בעמוד הניוזפיד (העמוד הראשי) בחרו באופציה create a page
לאחר מכן, בחרו את קטגוריית הדף, Artist, Band or Public Figure, ואת קטגוריית המשנה writer, לאחר מכן תתבקשו למלא פרטים אודותיכם, אודות הספר, להעלות תמונה, וזהו! הדף שלכם באוויר. כעת, הזמינו את החברים שלכם לצפות בדף ובקשו מהם להזמין חברים שימצאו עניין בספר ובדף.

5. האם אני פועל נכון?

כדי שהדף שלכם יהיה אפקטיבי, פעיל ומסקרן, פנו לעצמכם זמן מידי יום בו תבקרו בדף. תעדכנו, תקראו, תכתבו, תעקבו אחר הסטטיסטיקות ושמרו על קשר עם האוהדים. דף לא פעיל, תגובות של גולשים שלא זוכות למענה תוך פרק זמן סביר, מצביעים על התנהלות לא מקצועית והקוראים לא יחשפו לדף. הקפידו על חמישה דברים:
1. תנו לאוהדים/קוראים להרגיש אתכם – כתבו סטטוסים אישים, ספרו על הצלחות וגם על קשיים, התייעצו, החמיאו כשצריך, שלבו את הגולשים בתהליך הכתיבה והודו להם על מעורבותם.
2. הנעה לפעולה – כדי שהגולשים יהיו מעורבים, הקפידו לפנות בלשון הזמנה לפעולה, סיימו עדכונים בשאלות כמו “מה דעתכם?” “אשמח לשמוע כיצד הייתם נוהגים במקומי” וכו’
מעורבות גדולה של הגולשים, תקדם את הדף באלגוריתם של פייסבוק ותגרום לעוד ועוד אנשים להיחשף אליכם.
3. תכננו את העדכונים, לעיתים נחה עליכם ההשראה ויש לכם המון מה לספר לקוראים,.אל תלאו אותם, ניתן לתזמן את העדכונים כך שיפיעו בהפרשי זמן.
4. השקיעו זמן ומשאבים בעיצוב דף נחיתה יפה ומזמין, הקפידו על מיתוג 
5. שלבו את העידכונים בדף ביחד עם כל הרשתות החברתיות ומגוון ערוצי המדיה בהם אתם משתמשים לשיווק והפצת הספר 

 6. ידע שווה מקצועיות.

קיימת אפשרות לתת לחברה חיצונית המתמחה בכך, את ניהול הדף. אך אם תרצו לחסוך בעלויות, תוכלו לנהל את הדף בעצמכם, הקדישו כמה שעות לקריאה והעמקה של הידע שלכם בניהול מדיה חברתית זו. ידע הוא כוח, ובמקרה זה, ידע מקיף יחסוך לכם כסף וטעויות.
הכי חשוב! תיהנו מהתהליך, מהדף, מהאינטראקציה עם הקוראים, מהאפשרות לחשיפה וממעגל הקוראים האדיר שמציעה לכם הרשת.

מעוניינים בקידום ספרכם ברשתות החברתיות? צרו עמנו קשר!