מרק בורשט וסיפורים אחרים – סופי רחלנקו

מרק בורשט וסיפורים אחרים – סופי רחלנקו


מרק בורשט וסיפורים אחרים – סופי רחלנקו

Project Description

עשרת הסיפורים שבקובץ נכתבו במשך עשרת החודשים הראשונים מאז התפרצות מגפת הקורונה, ששינתה את פני העולם ואת חייהם של תושבי הכפר הגלובלי. לא במפתיע, אם כן, שהווירוס חדר גם לסיפוריה החדשים של סופי רחלנקו. המינון שלו משתנה מסיפור לסיפור, לעתים הוא מוזכר רק כרקע להתרחשות עצמה, לעתים משקלו עולה מעט, אך הוא אף פעם לא משתלט על העלילה. 

המחברת בוחרת גם בנושאים אחרים שקרובים ללִבה. לא בכדי רבים מגיבורי הסיפורים הם אנשים של מילים, שהכתיבה היא חלק מישותם ומחייהם והם אינם יכולים בלעדיה.  מעסיקים אותם רגשות ובעיקר – איך אפשר בלי – אהבה על גלגוליה לאורך השנים והשפעתה על מהלך החיים. בד בבד עם הרגש, שקובע את הבחירות של הדמויות, עולים נושאים כמו בדידות, הזדקנות והמאבק האבוד בגיל המתקדם. מה שבולט ומעודד הוא שהלב נשאר צעיר, וסופי רחלנקו מצליחה לפרוט על מיתריו ברגישות ובאינטואיציה נשית מסקרנת ומפתה. 

כתיבתה של סופי רחלנקו חושנית וסוחפת, אך היא גם מבוקרת והמחברת יודעת מתי לעצור. היא מגלה טפח ומכסה טפחיים, ומשאירה אותם לפענוח של הקורא. מחלחלת לסיפורים אלה גם אהבתה לאמנות, שהיא מעבירה לדמויות שהיא בוראת, ומשתפת בכך את הקורא ואת דמיונו. למרות, ואולי דווקא בגלל הסגר, מאפשרים כמה מהסיפורים לקורא להמריא או להפליג למרחקים.

זהו ספרה השמיני של סופי רחלנקו, שהעט והמכחול, לסירוגין או במקביל, משמשים לה ככלי ביטוי. בפעם נוספת, אך בזווית חדשה, מעלה המחברת על הכתב את מה שמושך את תשומת לבה ואת מה שצדה עינה החדה. כתיבתה רגישה ומעמיקה מבלי שתזדקק למילים גבוהות. סופי רחלנקו נמנעת מקישוטים, אך לא מוותרת מדי פעם מלתבל את סיפוריה בקורט הומור.

 

נולדתי ב-3 בינואר 1947 בעיר לבוב שבברה”מ לשעבר.  בנובמבר 1960 הגעתי עם הורַי ארצה, ובשש השנים הראשונות שלנו בישראל  התגוררנו במעברת נוף ים. על התקופה הלא פשוטה הזאת כתבתי שני ספרים אוטוביוגרפיים (“התכתבות בכיוון אחד” ו”משם ומכאן” ). היום אני מתגוררת בתל אביב.
אני בעלת תואר ראשון בתרבות צרפת, באמנות התאטרון ובתולדות האמנות ותואר שני בספרות צרפתית.  במשך 34 שנים לימדתי צרפתית ואמנות בבתי ספר תיכוניים.  
סדרות אקוורלים וקולאז’ים שלי הוצגו בשש תערוכות יחיד, בארץ וגם בצרפת.

שני הספרים הראשונים כתבתי בצרפתית, אבל מאז 2014 עברתי לכתוב בעברית. כתבתי גם שני ספרים לילדים שאותם גם איירתי.
 ספר הסיפורים הקודם שלי “בת הדודה, אלוף הסיף והעז” יצא לאור ב2019.

 

ריאיון עם סופי רחלנקו, מחברת הספר “מרק בורשט וסיפורים אחרים” עם העורך ינון קחטן

לרכישה באינדיבוק לרכישה במנדליי מוכר ספרים
לרכישה בעברית לרכישה בנטבוקס

WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים