חדשנות בחומרי גלם לענף הבנייה והתשתיות – מקבץ ראיונות ראשון – עדי מגר

חדשנות בחומרי גלם לענף הבנייה והתשתיות – מקבץ ראיונות ראשון – עדי מגר


חדשנות בחומרי גלם לענף הבנייה והתשתיות – מקבץ ראיונות ראשון – עדי מגר

Project Description

מדינת ישראל נמצאת במחסור בחומרי גלם טבעיים לענף הבנייה והתשתיות מחד, מאידך קיימים עודפים של אגרגטים ממוחזרים מפסולת הבנייה ועודפי עפר. מכאן עולה השאלה מאילו חומרים יבנו בעתיד את הבניינים ואת התשתיות בישראל ומה המשמעות לגבי משבר האקלים? כיום התשובה והידע לנושא מבוזר בין שחקנים רבים ומגוונים וכמעט ולא נגיש כלל לציבור. לאחרונה אנו חווים משבר נוסף של מגפת הקורונה וגם לה יש ועוד יהיו השלכות רבות על ענף הבניה וזו הזדמנות מצויינת דווקא כעת לנצל את ההזדמנות ולשאול כיצד מגפת הקורונה השפיעה על המרואיינים, עיסוקם ועסקיהם הרבים והמגוונים וכיצד הם חושבים שנוכל לייצר חדשנות דווקא עכשיו בתחום.

שמי עדי מגר והנני חוקרת, מרצה, יועצת ויזמית בעולמות התכנון העירוני ואיכות הסביבה מזה כעשרים שנה.

דוקטורנטית בבה”ס פורטר ללימודי סביבה באוניברסיטת ת”א, בעלת תואר MA באיכות סביבה מהחוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם באונברסיטת ת”א, מתכננת לעירוניות מקיימת ויזמות ירוקה. מרצה באקדמיה בארץ ובחו”ל מזה כ- 20 שנה בנושאי רגולציה סביבתית כלכלה מעגלית וחדשנות בחורמי גלם לענף הבניה והתשתיות. מלווה מוסמכת לבנייה ירוקה ומרצה מקצועית בקורס ארצי של מפקחי תשתיות מים וביוב בנושא שימוש בחומרי בנייה ממוחזרים.מייסדת ומנהלת הפורום הישראלי לחדשנות בחומרי גלם לענף הבנייה והתשתיות -IRMI ושותפה מייסדת במפעל אדן – מיחזור עץ.

הנני מומחית ליצירת שיתופי פעולה בין גורמים ומומחים שונים מתעשיות הכרייה והחציבה, חברות בנייה ותשתיות, ממחזרים ויזמים/ות. כמו-גם, אנשי ונשות אקדמיה ומחקר בכל הנוגע לכלכלה מעגלית, סימביוזה תעשייתית, ניהול פסולות בנייה ועודפי עפר, פסולת עץ מאתרי בנייה והריסה, בישראל ובעולם. מצויה בצמתי ידע בינלאומיים בתחום ומקדמת חיבורים בין עולמות המחקר והפיתוח לידע והכרות עם השטח.

 

****ביקורת***

שלום עדי,

תודה על השיתוף בספר, קראתי, למדתי ממנו הרבה על ה Mindset של האנשים שמקיפים אותך ועל תחום עבודתך.

בראייה לאחור, אני מבין שהיה פער משמעותי בין איך שהתחום נתפס בעיני לפני הקריאה – אני תלמיד חרוץ לשעבר, שלמד קורסים על חוזק חומרים, מכניקות של גופים קשיחים, ומגוון של דפורמציות – ותמיד היו שפע של מקדמים, נגזרות, ואינטגרלים שעוטפים כל נושא. וגם יש את הצד שמעולם לא למדתי כראוי – את הכימיה והביולוגיה של חומרים, שכשאחרים מדברים עליהם, זה ברור לי כמו סינית.

לשמחתי, בספרך לא מצאתי שום אתגר מתמטי או כימי. שמעתי אנשים שמדברים על דברים שחשובים להם, מתכתבים עם הסיבה שהם קמים כל בוקר, צובעים מה מרגש אותם, ומשתפים איך הם מתמודדים מול שגרה וחיים בעולם שאינו מזנק על חדשנות.

המסע היה קליל ומעניין, בהחלט העשיר את ההבנה שלי בתחומי התוכן בהם את עוסקת, ואולי אפילו אעז בעתיד להביע דעות בנוגע לכלכלות מעגליות, חציבה עירונית, הפער בין טקסטורות טבעיות לטקסטורות תעשיתיות, והשפעות התכנון על היכולת לאפשר בתי גידול למגוון ביולוגי… .

לסיכום שוב תודה,

גל

******

עדי שלום
קראתי את הספר על חדשנות בחומרי גלם בענף הבנייה והתשתיות הישראלי
סיימתי את הספר כבר באותו יום, הוא מעניין, זורם וגורם לרצות לקרוא עוד.
היתרון הוא מגוון אנשים מדיספלינות שונות שרואיינו והתובנות שעלו מהספר היו מגוונות.
ספר קולח
מחכה לספר הבא
תודה ובהצלחה
מירב

 

לרכישה באינדיבוק לרכישה במנדליי מוכר ספרים
לרכישה בעברית לרכישה בנטבוקס

WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים