12 דרכים חסכניות לשיווק, הפצת וקידום הספר האלקטרוני שלך
12 דרכים חסכניות לשיווק, הפצת וקידום הספר האלקטרוני שלך
יש האומרים כי סוד ההצלחה מורכב 10% איכות (תוכן) ו-90% שיווק.
ככותב עצמאי, מן הסתם, אינך עובד עם חברת פרסום ענקית שתעשה עבורך את עבודת השיווק והקידום לספר.
ובחישוב מהיר, כבר שילמת על עריכה מקצועית לספר, על עיצוב כריכת הספר, על הפקת הספר בפורמט דיגיטלי, הכיס כבר הידלדל ולא נשאר כסף לשיווק…
החדשות הטובות: בעידן המודרני בו אנו חיים, כותבים בתחילת דרכם יכולים לשווק את עצמם בדרכים רבות, זולות ואפילו בחינם!
לידיעתך ולשימושך, 12 דרכים לשיווק, קידום ופרסום הספר בלי לקרוע את הכיס.
- הקם אתר מקצועי לספר – ההוצאה היחידה שתהיה לך בהקמת אתר, היא עבור שכירת הדומיין – כתובת האתר.
יש פלטפורמות חינמיות מעולות להקמת אתרים כגון: גוגל סייט, וורדפרס, וויקס ועוד. דרכן ניתן ליצור אתר מקצועי, מזמין ואפקטיבי בתוך דקות!
התקן באתר תוספי מדיה חברתית, הוסף בלוג מתעדכן, את הביוגרפיה שלך, גלריית תמונות (באיכות גבוהה), ציטוטים נבחרים מהספר, סקירות, המלצות ולינקים לרכישת הספר. - וודא שהאתר ידידותי למשתמש
על פריטים חשובים כגון: שאלות ותשובות, פרופילי מדיה חברתית, תמונת כריכת הספר, ביוגרפיה, סקירות והמלצות, וכמובן, לינק לרכישה, להיות נגישים לגולש המומצע. - שת"פים עם אתרים – כדאי למצוא חבר או קולגה בעלי אתר דומה, ולהגיע להסכמה על שיתוף פעולה מפרה הדדית.
פרסמו זה את זה באמצעות לינקים מפנים. הדבר יגדיל את החשיפה שלכם ויעלה אתכם בתוצאות החיפוש בגוגל. - השתמש במדיה החברתית ליצור עניין, למשל, תחרות או הגרלה
אנשים אוהבים לקבל פרסים ולשתף תחרויות והגרלות.
נצל עובדה זו בהנאה.
צור קשרים עם קוראים והענק להם מספר עותקים בחינם ובאהבה. דבר זה יועיל לחיזוק הקשר שלך עם הקוראים ויגדיל את המודעות הכללית לספרך. - נסה להגיע לתקשורת, רדיו, עיתונות וטלוויזיה
להתראיין לרדיו נשמע אולי מרתיע ובלתי מושג, אך תוכניות רדיו באינטרנט, ברדיו האזורי או תחנות רדיו לסטודנטים, הנוגעות בנושאי תרבות, בידור וכתיבה, ישמחו לראיין סופר מוכשר כמוך ובכך למלא כמה דקות שידור. אם יתמזל מזלך, תוכל אפילו לקבל תוכנית מלאה. - פרסם את הספר דרך החתימה במייל שלך
המייל שלך הוא כלי פירסומי נהדר!
הקדש מספר דקות לכתיבת חתימה מעוצבת ומושכת.
הקפד שהחתימה תכלול: טלפון, כתובת האתר של הספר (זוכרים?) ולינקים נוספים, למשל לדף הפייסבוק של הספר. למתקדמים: ציטוט מהספר. - שלח את הספר לעיתונאים ומובילי דעה
אלו מקבלים אומנם ספרים רבים מידי יום, אך הסיכוי שאחד מהם יקרא וירצה לראיין אותך על הספר, יגדל אם תקדיש זמן לעבודת שטח, וודא מי העיתונאים המכסים את התחומים בהם נוגע ספרך, צור עימם קשר, ודא שהם מעוניינים לקבל את הספר, לאחר ששלחת את הספר, בדוק שהגיע אליהם ובקש מהם הערכת זמן לקריאתו. - חשוב! כל המלצה וסקירה חיובית על הספר, צריכות להופיע באתר שלך ובאתרים בהם יש לך שת"פ. המלצה שלא מפורסמת, כאילו לא ניתנה.
ככל שיגדל מספרם של הממליצים, כך גדל מספר הקוראים הפוטנציאלים. - הרשת לשרותך ולרשותך!
הרשת מלאה בערוצי מדיה חברתית, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, גוגל פלוס, לינקדאין, פורומים שונים ועוד.
מצא את הערוצים בהם הכי נוח לך לעבוד ומעניקים לך תוצאות טובות ,השקע בכל אחד מהם לפחות 20 דקות ביום.
אל תשכח לבצע מעקב ולראות שאכן ההשקעה מצדיקה את עצמה. - הכר את הבלש הפרטי שלך, google alert, בקש התראה בכל פעם שמתבצע חיפוש על הספר שלך או עליך. כך תוכל להיות מעודכן בזמן אמת במידת הפופולאריות שלך והאפקטיביות של מסעות הפרסום.
- הייה ערני ומעודכן, במידה והנושא שכתבת אודותיו מוזכר בתקשורת, כתוב לעורך תוכנית חדשות והצע לו שתתראיין כמומחה בתחום. עוד חשיפה לספר!
- הקוראים שלך נמצאים מעבר לים? גרים רחוק ממך? גם הם יכולים ליהנות מהספר!
ידע אותם על האפשרות לרכוש את הספר בגרסת ספר אלקטרוני.
הוצאת הספר כספר דיגיטלי, מאפשרת לקרוא אותו בכל מקום ובכל זמן!
כך תרחיב את מעגל הקוראים שלך הן מבחינה גיאוגרפית, הן מבחינת טווח הגילאים והן מבחינת הנגישות שלהם לספר.
לקבלת הצעת מחיר להפקת והפצת הספר, לחץ כאן
אהבתם את ההצעות? יש לכם אחרות משלכם? מוזמנים להשאיר תגובה.