מסתבר שבשנת 2020 גם אנשים שעוסקים בתחום השיווק מגיבים בחשדנות כשמדברים איתם על שיווק עצמי. הרי כל כך קל לדבר על אחרים ולהמליץ להם כיצד עליהם לפעול ולקדם את יצירתם, אבל כשמדובר בשיווק עצמי אנשים נוטים לקפוא על השמרים ולא להתקדם.

אז כתבתם ספר נפלא והוא בדרכו אל חנויות הספרים ולחנויות המקוונות, אבל מה הלאה?

איך מתקדמים ומקדמים את היצירה שלכם כדי שתגיע למיצוי מקסימאלי של היכולת שלה ולא תישאר במחסני החנויות ותאגור אבק?

הכירו את האנשים הנכונים

עוד בטרם פרסמתם את ספרכם הראשון, עליכם לצור קשרים עם קולגות מעולם הספרות.

המלצתנו היא להכיר את עולם הספרים הישראלי באמצעות  קבוצות בפייסבוק, פורומים שונים לכותבים, ערבי ספרות ושירה, השקות של ספרים חדשים ומגזינים לספרות ועוד. במקומות אלו תוכלו לצור מינגלינג: ספרו לאנשים מהתחום שכתבתם ספר חדש והתעניינו בדרך שהם עברו. תופתעו לגלות כמה טיפים אנשים מוכנים לנדב בשמחה לכל מי ששואל אותם. סופרים ואנשי מפתח מעולם הספרות שתצליחו להרשים אותם ישמשו עבורכם שגרירים ואף יצליחו לעזור לכם בהמשך להגיע לקהל רחב אפילו יותר ממה שדמיינתם.

הכירו את הקהל שלכם

הקהל שלכם הוא השותף הכי חשוב, משמעותי וגדול ביצירה וגם אחת הסיבות שאתם נכנסים לחדר העבודה ומתחילים במלאכת הכתיבה – אתם רוצים להגיע למקסימום אנשים שיקראו את הספר הבא שלכם, ובשביל זה אתם חייבים לבצע אפיון קהל יעד בצורה מאוד מדויקת. אם לצורך העניין כתבתם ספר נוער, יהיה לכם קל מאוד למצוא את קהל הקוראים שלכם בבתי הספר, באפליקציות הכי עדכניות ובקבוצות בפייסבוק. אבל מה קורה אם כתבתם רומן היסטורי המיועד לגברים ונשים בגילים 40-50?
חשוב שתדייקו את הדרך ללב הקהל לפני שהספר יוצא לשוק ובכך תדייקו את עבודת השיווק.

אל תהססו לפנות לאנשי מקצוע

אם אתם מרגישים רצון להשקיע ביצירת האומנות שלכם ולעזור לה למצוא את מקומה בעולם הספרות הישראלי, אפשרות שבהחלט באה בחשבון היא לפנות לאנשי מקצוע בתחום שיצליחו לפלס לכם דרך ולסייע לכם לבצע מהלכי שיווק כל הדרך לחנויות הספרים המקוונות ולקהל הרחב.
מעוניינים בהצעת מחיר לשיווק ויח"צ לספר – פנו אלינו.