את הספר האלקטרוני אפשר לקרוא באמצעים אלקטרוניים, כגון מחשב נייד כמובן, או כל מכשיר נייד דיגיטלי אחר שמתאים לטעינת קבצים דיגיטליים. לדוגמה, טלפון סלולרי חכם, מחשב-לוח (טאבלט) IPAD ועוד. בדומה לספר המסורתי, המודפס, גם הספר הדיגיטלי מכיל אותיות, מספרים, תמונות ותרשימים, איורים ואפילו כריכה.

רוב חנויות הספרים המקוונות, אלו המציעים קטלוג עשיר ובלתי נגמר של ספרים דיגיטליים, פיתחו אפליקציה מותאמת לקריאה של ספרים אלקטרוניים. קריאה באמצעות האפקליקציה מאפשרת קריאה נוחה, הגדלה או הקטנה של הטקסט בהתאם לפי נוחות הקורא, אפשרות לסימון של קטעים וכן מעבר בין הספר לאתרים שונים ברשת (באמצעות לינקים שהוטמעו מראש). האפלקציות גם מאפשרות ריכוז של כל הספרים שנרכשו וסידור נוח שלהם.

 

שימו לב: יש אפשרות לקרוא ספרים דיגיטליים גם ללא האפליקציות שמציעות חנויות הספרים. כדי לעשות זאת תצטרכו להוריד תוכנה (חינמית!) למכשיר שלכם:

לקריאה של הספר במחשב שולחני או מחשב נייד PC, מערכת הפעלה של Window

לקריאה של הספר במכשיר אנדרואיד

לקריאה של הספר במכשירים של אפל: אייפון, אייפד ואייפוד

 

מלבד האפליקציות השונות, יש אפשרות לרכוש מכשיר קורא ספרים ייעודי, קינדל. ההיצע של ספרים בעברית לקינדל אומנם אינו גדול, אולם בהחלט יש לא מעט ספרים כאלו. יתרון של רכישת קינדל הוא בכך שמדובר במכשיר מבית “אמזון”, החנות הגדולה בעולם לספרים דיגיטליים.