עריכה ספרותית

שירותי עריכה מקצועית לספרי פרוזה ללא עמלת תיווך

עריכה ספרותית, בשונה מעריכת לשון, עוסקת בעלילה עצמה, מבנה העלילה והאופן שבו היא מתפתחת; ובדמויות. עריכה ספרותית כוללת כניסה לתוך הקרביים של הספר במטרה להפוך אותו מטוב למושלם. בעריכה ספרותית ייבחנו העלילה וקצב ההתקדמות שלה, עיצוב הדמויות, החלוקה לפסקאות, התאמת המשלב הלשוני ועוד.

עריכה ספרותית היא מקצוע בפני עצמו. על פי רוב, עורכים ספרותיים התמחו בז’אנר ספציפי וגיבשו לעצמם שיטות עבודה טובות ומדויקות לאותו ז’אנר. עריכה ספרותית כוללת איתור אירועי השיא בעלילה והשחזה שלהם, אפיון מהודק וייחודי לכל דמות, פירוק והרכבה, או שכלול, של הדיאלוגים, ליטוש של כל המשפטים בספר, בעיקר השורות הראשונות והאחרונות בכל פרק, זיהוי החלקים החזקים בסיפור ועבודה על החלקים החלשים.

לעיתים קרובות עבודת העריכה מובילה להחלטות כבדות משקל כמו מחיקה של טקסטים, כתיבה של פרקים חדשים, עיבוי של פרקים קיימים, ויתור על דמויות, הוספה של דמויות ועוד.

חשוב לזכור: עבודת העריכה היא עבודה משותפת ומושתתת על הערכה הדדית ועל אפשרות לדיאלוג פתוח ופורה. בכל שלב שמורה לך הזכות להסכים עם הדעה המקצועית או להחליט שלא לקבל אותה. הספר הוא שלך והמילה האחרונה בכל הקשור בו היא שלך – תמיד.

 

כדי לאפשר לך גמישות מירבית נשמח להמליץ לך על עורכת/עורך שלדעתנו מתאימים לך. משך זמן העבודה והעלויות ייקבעו ישירות ביניכם. כחלק מתפיסת העולם שלנו, אנו נמנעים מקבלת “עמלת תיווך”, ובכך מאפשרים ללקוחות שלנו לקבל שירות מצוין ושמחים להמליץ על אנשי מקצוע על סמך המשובים שאנחנו מקבלים מלקוחותינו.