חמישה טיפים לשיווק הספר שלך

מגמת המעבר לספרים דיגיטליים ממשיכה להתחזק, הן בכמות הכותרים שיצאו לאור והן בעלייה במספר הקוראים. עכשיו כבר כולם יודעים: הספרים הדיגיטליים הם ההשקעה הטובה ביותר עבור הסופרים שמעוניינים בחיי נצח לספרים שלהם.

עם זאת, כמו בכל דבר גם ספר טוב ואיכותי צריך לשווק.
לאנשים רבים יש רתיעה מסוימת מהמילה “שיווק”.
אנחנו שומעים משפטים כמו:
“ספר טוב באמת לא צריך לשווק, הוא משווק את עצמו.”
“קשה לי להגיד על עצמי ועל הספר שלי דברים טובים, יש לי הרגשה שזה מתנשא.”
“אני פשוט לא כל-כך טוב בשיווק.”

אם גם אתם מזדהים עם המשפטים האלה, או שתרצו לדעת איך לשווק את הספר הזה, המאמר הזה הוא בשבילכם!

  • הכירו את הקהל שלכם
    השותף הכי חשוב, משמעותי וגדול ביצירה שלכם הוא הקהל. קהל הקוראים, אתם כותבים למען הקוראים והקוראים משתוקקים לקרוא את שכתבתם. כדי שתוכלו להגיע לקהל שלכם וכדי שהקהל שלכם יכיר אתכם אתם צריכים לאפיין אותו ולבדוק היכן הוא נמצא.
    למשל, אם כתבתם רומן ארוטי, הגיוני שקהל הקוראים שלכם הן נשים. יש קבוצות שונות בפייסבוק עם אלפי חברות שאוהבות, מחוברות ורוכשות ספרות רומנטית כזו. התחברו לקבוצות אלו, הכירו את הנפשות הפועלות, קראו ההערות, ראו אלו ספרים מובילים ואהובים ביותר על הקוראות. כל אלו יסייעו לכם להכיר טוב יותר את הקהל שלכם ולהתאים אליו את השיווק הטוב ביותר.

  • הכירו את המדיה (ואמצעי השיווק החינמיים)
    כדי שהספר שלך יקבל את מרב החשיפה, רצוי להתחיל לשווק אותו עוד לפני שכתבתם את האות הראשונה.
    שטף הרשתות החברתיות והאפשרות הבלתי מוגבלת לשיתוף, מלמדת אותנו עובדה מעניינת ובסיסית ביחסים בין-אישים –  אנשים מתחברים לשיתוף, אוהבים לערב ולהיות מעורבים.
    לכן  אם תצליחו ליצור קהילה גדולה המעורבת בשלבי כתיבת הספר, בלבטים, בעבודה, בהתקדמות הכתיבה ובשלבי ההוצאה לאור, הרי לכם  מאגר של אנשים המצפים לספר, מרגישים חלק מהתהליך וכאלו שרק מחכים לשמוע שאפשר כבר לרכוש את הספר
    נוסף על כך, כל חבר בקהילה ישמש כנציג של הספר שכתבתם בקרב החברים, והרשת, כפי שאנו יודעים, רחבה מאוד ומילת הקסם להתפשטות מידע דיגיטלי, החל מחתול המנגן על פסנתר, דרך טרנד אתגר דלי המים ועד הפצת ספרים היא – שיתוף.
    יתרון נוסף, תוכלו לקבל חוות דעת תוך כדי תנועה, לשתף בחלק מהקטעים בספר ולשמוע דעתם של הקוראים, ליצור מתח סביב העלילה, וכמובן, לקבל תמיכה ועידוד בשעות הקשות.
    עוד על שיווק ברשת

  • צרו קשרים
    אנו ממליצים לכם להכיר את עולם הספרים הישראלי, דרך קבוצות בפייסבוק, פורומים שונים, ערבי ספרות, השקות ועוד. ספרו לאנשים מהתחום שכתבתם ספר, ספרו על המלצות שקוראים שולחים לכם, ספרו על התהליך ועל עצמכם. אנשים שתרשימו אותם ישמשו עבורכם שגרירים ויכולו לעזור לכם להגיע לקהל רחב עוד יותר.

  • הישארו מעודכנים
    כדאי להיות מחוברים ומעודכנים באקטואליה. אם כתבתם, למשל, ספר מתח העוסק באיום הגרעין, ובחדשות מתפרסם אייטם בעניין זה, תוכלו לכתוב לעורכי תכניות האקטואליה ולהציע להם להתראיין בנושא בשל המומחיות הרבה שצברתם כשערכתם תחקיר לשם כתיבת הספר. (וערכתם תחקיר, נכון?) או אם כתבתם ספר יעץ בנושא זוגיות ובאתרי החדשות מתפרסם אייטם על מספר הגירושין בארץ. תוכלו להציע לעורכי המדורים הרלוונטיים באתרים השונים לפרסם קטעים נבחרים מספרכם כעצות יעילות לשימור חיי זוגיות ואהבה. אלו רק דוגמאות, אנו בטוחים כי סופרים מוצלחים כמוכם יוכלו למצוא את ההקשרים הנכונים וטובים בין הספר שכתבתם לאקטואליה, ובכך להגדיל את מספר האנשים שנחשפים אליכם ואל ספרכם.

  • בדקו את האפשרות לפנות לאנשי מקצוע
    תחום הספרים בארץ הוא כר רחב ופורה, וכמו בתחומים רבים, גם תחום שיווק הספרים הוא נושא שיש בו מומחים בעלי מוניטין וניסיון. אם מתאים לכם להשקיע בשיווק הספר ולהסתייע באנשי מקצוע לצורך העניין, אתם מוזמנים לפנות למומחי היח”צ עליהם אנו ממליצים בגלל ההוכחות הרבות לעבודה האיכותית והטובה שלהם.

למאמרים נוספים בנושא שיווק הספר

למאמרים על האתגר בכתיבת הספר

 

צרו עמנו קשר

שם *

כתובת מייל *

נושא הפנייה

תוכן הפנייה