שבע עם ד״ר יניב זייד
ד"ר ועורך הדין יניב זייד, הידוע בכינוי "דוקטור שכנוע", הוא מומחה בינלאומי לתורת השכנוע, יועץ ומרצה מבוקש שהוציא ספרים המדריכים להצלחה אישית, עסקית ומקצועית.
ספריו: "שכנעת אותי", "לדבר בפני לקוח" יצאו לאור בפורמט דיגיטלי בהוצאת איפאבליש.
תפסנו את האיש הכי עסוק שאנחנו מכירים לראיון קצר.
1.
איזה מספריך הכי מייצג אותך?
הספר "שכנעת אותי", כי הוא אוסף של סיפורים קצרים, מקרים ואפיזודות שקרו לי וללקוחות שלי. דברים נהדרים שאפשר ללמוד מהם הרבה.
2.
האם אתה פוגש את קהל הקוראים שלך?
אני מנסה לפגוש אותם בכל הזדמנות, למשל, בשבוע הספר אני מזמין את כולם לבוא אליי לדוכן וכמובן, חותם בשמחה על הספרים.
אני גם פוגש אותם בהרצאות ובכנסים שלי ובכל מיני אירועי נטוורקינג.
מטבע הדברים, לא פוגש את כולם, לשמחתי מדובר בעשרות אלפי קוראים, רק מישראל…
3.
באילו שעות אתה מעדיף לכתוב?
בדרך כלל אני כותב בשעות המוקדמות של הבוקר, לפני שהילדים מתעוררים. בערב אני עייף ויש סיכוי רב יותר להסחות דעת.
4.
האם אתה כותב בעט או במחשב?
את הרעיונות אני כותב מיד כשהם עולים בראשי, זה חשוב כדי שהרעיון לא ילך לאיבוד. לא תמיד זה קורה כשאני ליד מחשב, לכן אני כותב על נייר ואחר כך אני מעלה את הרעיונות לקובץ במחשב.
5.
למי אתה מראה ראשון את מה שכתבת?
לאנשים שאני הכי סומך על דעתם המקצועית – אנשי הוצאת הספרים. וכמובן גם לצוות הקרוב שעובד אתי.
6.
איזה ספר שקראת השפיע עליך או אהבת במיוחד?
יש הרבה… בעיקר ספרים מתחום הניהול והשיווק. למעשה, אני נהנה מכל ספר שכתוב טוב ונותן כלים מקצועיים ושאפשר ללמוד ממנו. אני מאוד אוהב לקרוא ספרים טובים ודרכם ללמוד מניסיונם של אחרים.
7.
מה בעיניך הערך של הוצאת ספר בפורמט דיגיטלי?
להוצאת ספר בפורמט דיגיטלי יש מספר יתרונות. קודם כל, אתה נחשף לקהלים חדשים שכבר לא קונים ספרים מודפסים וכך מגיע לעוד לקוחות שעדין לא מכירים אותך. שנית, אתה מיישר קו עם הפלטפורמות החדשניות ובכך ממצב את עצמך כבעל מקצוע עדכני. וכמובן, מדובר בעוד אפיק לשיווק אפקטיבי.