הספר הינו עלילה בדיונית המתארת טיפול בילד שמתמודד עם הפרעת התנהגות מרדנית. תוך כדי הקריאה הקורא נחשף לגישת טיפול ייחודית בהפרעה מורכבת זו. גישה שמעניקה לילד המטופל תחושה שחדר הטיפול הינו מקום ללמוד בו מודעות לרגשות וצורת תקשורת עם הסובב.
ובד בבד עם זה מבין הקורא מה רבה ההשפעה שיש לקשר של המטפל עם הסובבים למטופל קרי משפחה, ואנשי צוות מקום לימודיו.
העלילה מביטה גם אל חייהם של הוריו של גיבור הספר. מאירה רגשות מתוך ליבם ונותנת להם מקום כחלק מהתהליך הטיפולי בבנם.