לאחר שעלה במחשבת הבורא לברוא את העולם, הוציא את רצונו מהכוח אל הפועל. כל יצורי בראשית נבראו, הארץ ומלואה, השמים והחלל, העופות ובעלי החיים, אדם וחווה. חווה ואדם חטאו ביומם הראשון על פני האדמה, באוכלם מפרי עץ הדעת, וגרמו חורבן ומוות לעולם. לאחר שגורשו מגן עדן, החל המאבק התמידי בין האמונה בא-ל אחד יחיד וקדמון ובין המתנגדים לממשלתו. בשנת 1948 לבריאת העולם, נולד אברהם העברי. הוא הגיע בדעתו לאמונה בא-ל, וכנגד כל הסיכויים ובמלחמה מול כל באי עולם החל מנחיל
את האמונה שנשתכחה ברבות הימים. את לפיד האמונה העביר בנו וממשיך דרכו יצחק ליעקב בנו. מאבק איתנים התחולל בין יעקב לאחיו התאום עשו, מאבק שיסודו על הנהגת העולם והשרשת האמונה.
שנים עשר בנים נולדו ליעקב, והם הוכרחו לרדת למצרים בעקבות גזרה שנגזרה על אברהם סבם. במשך קרוב למאה שנים ישבו בני ישראל במצרים בשלווה, עד שהחל השעבוד המר.
הספר "דור המדבר", השני בסדרת "האוצרות האבודים", מספר על שעבוד העם במצרים והוצאתו משם על ידי משה רבנו, את תלאות העם במדבר עד פטירתו של משה רבנו בטרם כניסת העם לארצו.
מאחל לכם קריאה נעימה ומרגשת, מלמדת ומחכימה.
איל כהן נולד בשנת 1970 במרכז הארץ בבית חילוני וגדל כאתאיסט. לאחר שירות צבאי יצא לטיול במזרח הרחוק, בהודו נפגש לראשונה במדיטציה והתחיל לעסוק בה באינטנסיביות רבה במשך כשנה וחצי. באחד הלילות, בעודו שקוע במדיטציה, חווה חוויה חוץ גופית, שבעקבותיה החל תהליך של חיפוש שהוביל בסופו לחזרה בתשובה. לאחר הנישואין, עברו איל ואשתו להתגורר בצפת, שם המשיך את לימודיו התורניים. כשנולדו ילדיו הראשונים (תאומים אחרי עשר שנות צפייה) החל לעסוק בכתיבת ספרי תורה, בעודו ממשיך ללמוד רוב היום וללמד בשעות הערב. ערב קיצי אחד, מערבי צפת הנעימים, ישב איל וכמה חברים בחצר ביתו והשיחה קלחה מעניין לעניין. אחד החברים צחק לפתע ואמר: "וואלק דוד המלך היה בלגניסט לא קטן", איל התבונן בו בניסיון להבין על מה הוא מדבר. כחוזר בתשובה, חסיד ברסלב מזה עשרים שנה, הופתע איל מיחסו המזלזל של החבר, אף שאיננו שומר תורה ומצוות. עדיין, הדרך שהוא דיבר על קודשי ישראל בזלזול כזה הייתה תמוהה בעיניו. חבר אחר שישב עמם, הנמנה עם שומרי התורה והמצוות הצטרף לדעתו של החבר המשותף, בהציגו את דמותו של משיח ה' כאדם נאלח שכל פעולותיו היו בגלל אינטרסים ומידות מושחתות. השיחה זעזעה את איל עד עמקי נשמתו – כאדם שחוקר, לומד ואוהב את דמותו הנערצת של דוד המלך הכאב פילח עמוק. כששאל מהיכן הם שאבו את ה"מידע" ההיסטורי המסולף, אמרו כי הם קראו את העובדות הללו בספר, שנכתב על ידי אישה שפעם הייתה חרדית. הניסיונות להסביר, לנמק, להבהיר, נדחו – התגובה הייתה: "הרי כך היא כתבה". "ניסיתם לקרוא בתנ"ך? בחז"ל? במפרשים?", הקשה איל. התגובה הייתה: "למי יש זמן וכוח לזה! הספר שלה סוחף, קל ונעים לקריאה". מבלי הכנה מוקדמת החל איל לכתוב את סיפור חייו של דוד המלך. כשנתיים ארכה הכתיבה, בירור במקורות היהדות עד היכן שידו מגעת. תנ"ך, תלמוד, מדרשים, זוהר, מפרשי התנ"ך הראשונים והאחרונים .עשרות ומאות ספרים שליבנו, ביררו והבהירו את דמותו וחייו של דוד מלך ישראל . הספר על דוד המלך יצא לראשונה תחת הכותר "אהבת המלך דוד", וגרף תגובות נפלאות של מאות ואלפי קוראים. איל הוצף בשאלות: "מה עם שאר גיבורי התנ"ך? מה עם עוד ספרים?". הוא החל בכתיבה על דמותו של משה רבנו ודורו, כתיבה שארכה עוד כשנתיים, שקיבלה את הכותר "דור המדבר" אך בטרם יציאתו לאור עלתה השאלה: "למה לא להתחיל מההתחלה?!". איל קפץ למים הגועשים וכתב את "ימי בראשית", גם כן כשנתיים, התורה נכתבה. השאלה: "אבל מה עם יהושע ושופטים? צריכים לחבר את התורה עם דוד המלך!", לא הייתה צריכה להישאל. מסע נפלא שארך עוד כשנתיים והספר "ימי השופטים" הוכן. מאז יצאו עוד שלושה ספרים: "מלכות שלמה", "שתי הממלכות" ו"מלחמות המלכים". כיום איל עומל על חיבור סיפרו השמיני…