פסיכולוג בישיבת ברסלב – יונתן שתיל

פסיכולוג בישיבת ברסלב – יונתן שתיל


פסיכולוג בישיבת ברסלב – יונתן שתיל

Project Description

הספר מביא את סיפורה של ישיבה לחוזרים בתשובה, חסידי ברסלב, בשנותיה הראשונות. הוא מבוסס על מחקר רב-צדדי שערך המחבר במסגרת עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטה העברית בירושלים, בשנת 1993.

המחבר הכיר את החסידים, שמע את סיפורם האישי, קרא איתם בכתבי ר’ נחמן ותלמידו ר’ נתן, היה קשוב לדרך שבה הם פירשו את הטקסטים, עקב אחר היציאה להתבודדות בלילה, וניסה לפענח מהי המשמעות הפסיכולוגית של פעילותם המיסטית ועוד.

הספר מתאפיין בכך שהוא נכנס לעומקה של הוויית ברסלב, מתאר, מסביר ומפרש אותה, וכל זאת בלא לעשות רדוקציה של האמונה והדת למונחי פסיכולוגיה.

 

“דומני שדווקא היום יש חשיבות מיוחדת לתאר ולהכיר את חסידי ברסלב ואת החוזרים בתשובה מן ההיבטים החיוביים והמקוריים שלהם, כפי שנחשפו בפניי אז, בימים ההם”.

ד”ר יונתן שתיל, פסיכולוג חינוכי, מרצה בכיר ועד לאחרונה מרצה במכללה האקדמית תל-חי בחוגים לפסיכולוגיה ולחינוך. בעבר ניהל את השירות הפסיכולוגי-חינוכי בגוש עציון. עוסק כיום בייעוץ פסיכולוגי ובמחקר. מתעניין בקשרים בין הפסיכולוגיה ליהדות, בהתמודדות ובחוסן-נפשי. את ספריו ‘פסיכולוגיה חיסונית’, ‘גאם-תראפי – אמנות הלחימה בקשיים בעולם הילד’, ‘פענוח ציורי ילדים -שיטת הגרפו-דרמה’, אפשר לקרוא גם בפורמט דיגיטלי.

לרכישה באינדיבוק לרכישה במנדליי מוכר ספרים
לרכישה בעברית

WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים