צלב הנחושת – גינגי פרידמן

צלב הנחושת – גינגי פרידמן


צלב הנחושת – גינגי פרידמן

Project Description

אימרא בן העשר ולאצי בת השמונה, שולחו מן המנזר בו הוסתרו, בפרוץ הפרעות ביהודי סיגט, שבטרנסילבניה. אם המנזר שלא יכלה להמשיך להסתירם, ציידה אותם בתליוני צלב נחושת גדולים ואמרה להם: “שמרו על הצלב והצלב ישמור עליכם”. זמן קצר לאחר צאתם מן המנזר, בשיטוטיהם ביער נפרדו דרכיהם. אימרא התגלגל לאושוויץ שם נשלח לעבוד בזונדרקומנדו. עקבותיה של לאצי נעלמו. אימרא שרד את השואה, עלה לפלסטינה, בנה את עצמו מחדש והיה לפרסומאי מצליח ואסטרטג תקשורתי בשירות פוליטיקאים בכירים, אך מעולם לא הפסיק את חיפושיו הנואשים אחר אחותו.

זהו רומן היסטורי המבוסס על סיפור דמיוני שהיה באמת, המגולל את סיפור השואה והתקומה, הגבורה והשחיתות, הפרסום והפוליטיקה של מדינת ישראל המתהווה. זהו גם סיפור על הרוע האנושי החוצה גזעים, דתות ולאומים אך מותיר גם מקום לאופטימיות. הארועים כולם נכונים, חלק מהשמות אמיתיים וחלק כוזבים. מלבד סיפור המסגרת כל הכתוב אכן היה.

זהו ספרו השלושה עשר של גינגי פרידמן שכבר ניסה את ידו בסוגות שונות (ביוגרפיות, אוטוביוגרפיות, רומנים, ספר סיפורים קצרים, ספר הגיגים-שירים-סיפורונים בשילוב יצירות אמנות, ספרים פילו-הומוריסטיים וספר ילדים) אליהם מצטרף עכשיו הרומן ההיסטורי.

לרכישה באינדיבוק לרכישה במנדליי מוכר ספרים
לרכישה בעברית

WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים