קדר המילים – צבי לי-דר

קדר המילים – צבי לי-דר


קדר המילים – צבי לי-דר

Project Description

כתב ישראלי נרצח בגרמניה.

בירושלים, צמד עיתונאים מתנצחים ביניהם בלהט סביב השאלה, האם לפרסם ידיעה מרעישה למרות סכנה שהשידור יגרום למותם של חפים מפשע?

באתיופיה, אם צעירה ושתי בנותיה הקטנות יוצאות למסע ברגל לסודן, במטרה להגיע לירושלים.

מרצה לתקשורת באוניברסיטה העברית מתאהב בסטודנטית נשואה ומאמין כי הגורל מוכתב לו על ידי רמזורים וכרטיסי אוטובוס.

החוט המקשר בין ההתרחשויות הללו הוא שידור רדיו…

זירת העלילה היא מערכת החדשות התוססת של “קול ישראל” בירושלים של סוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת. אהבה אובססיבית, קנאה תהומית, חברות שהתרסקה, שאפתנות ללא גבולות של מוסר ואתיקה עיתונאית- סוחפים שני עיתונאים, חברי ילדות, למערבולת של קנוניות ומזימות. אל הסכסוך הזה נקלעת בעל כורחה צעירה אתיופית שבחרה לעזוב את בעלה ואת בנה הבכור כדי לצאת למסע מפרך ומסוכן אל ירושלים ­- עיר כיסופיה. שידור הרדיו, מילים שיצאו מירושלים לחללו של עולם, כרכו את גורלה בגורלם של שני החברים וחרצו אותו.

“קדר המילים” הוא סיפור על מילים ועל כוחן לבנות ולהשמיד בהבל פה, בשרבוט של עט, במקלדת.

“קול ישראל” היה במשך שנים רבות ביתו המקצועי של צבי לי-דר. שם למד לכבד ולאהוב את השפה העברית. במהלך עבודתו היה שדר ועורך ברדיו, וכיהן ככתב הרדיו והטלוויזיה הישראלית באירופה. בתקופת המנכ”ל מוטי קירשנבאום היה חבר בהנהלת רשות השידור. לצד עבודתו ברדיו למד והדריך סטודנטים בחוג ללימודי אפריקה, והעביר סדנאות רדיו בחוג לתקשורת באוניברסיטה העברית. עבודת הגמר שלו לתואר מ.א. עוסקת בשורשי יהדות אתיופיה.

יליד ירושלים. נשוי+2. מתגורר במושב אשתאול וכותב לירחון אירופי.

לרכישה באינדיבוק לרכישה במנדליי מוכר ספרים
לרכישה בעברית

WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים