רצח, צדק חברתי – יוכי שלח

רצח, צדק חברתי – יוכי שלח


רצח, צדק חברתי – יוכי שלח

Project Description

רצח, צדק חברתי – יוכי שלח

תל אביב, אחרי ככלות הכול, היא העיר שאיננה ישנה לעולם. מדרכותיה שבורות, בתיה מתפוררים: עיר של תריס מתייפח וטיח נופל. עיר ששינתה את פניה בין יום והחליפה – ולו גם לשעה – את בתיה הלבנים באוהלים, את הפאבים והמסעדות ובתי הקפה בהפגנות ובעצרות ושלטים, וברגעים של אחווה וצדק חברתי.

על רקע המחאה החברתית נפרשת עלילה בלשית סבוכה ומרתקת: לבניין תל אביבי ישן המיועד לשימור מגיעה אביגיל, עורכת סרטים צעירה השוכרת דירה בבניין, כדי לחתום על חוזה השכירות – ומגלה גופה. זה הרגע בו היא מגלה שהעיר האהובה עליה הפכה לזירת רצח, שבה פיגיון טורקי וחוזה שכירות טובלים בשלולית דם.

 

על חקירת הרצח מופקד גפסו, קצין משטרה מבריק, שרמנטי ומתוסכל, המגלה להפתעתו כי איננו לבד: שושנה, בלשית-מטעם-עצמה (“אחד בספטמבר”, “שירים צורבים”), הופכת לשותפה סקרנית ומיוחדת לחקירה. בין השניים נוצרת מערכת יחסים מורכבת ויחד הם יוצאים למסע עירוני לפתרון תעלומת הרצח ולגילוי האמת, בעיר שיש בה נדיבות ותאוות בצע, אהבה ושנאה, חסד ואדישות. כי אחרי ככלות הכול, תל אביב איננה אלא רק שיקוף של כל מה שהוא אנושי.

 

“רצח, צדק חברתי”, הוא רומן מתח סוחף, יוצא דופן באקטואליות שלו, השלישי בסדרת ספרי המתח של יוכי שלח (אחד בספטמבר, שירים צורבים), שזכתה לשבחי הביקורת:

 

“יוכי שלח הצליחה במקום שנכשלים בו רוב סופרי המתח: הרומן הבלשי שלה בנוי היטב, אמין ומפתיע, וחשוב מכל: מלא בחדוות התעלומה.” (אמנון דנקנר, מעריב)

“אחד בספטמבר הוא פשוט ספר עשוי היטב, מהנה, ומאוד ישראלי.” (רן בן נון, ידיעות אחרונות)

“השפה העשירה, אהבת הספרות שזועקת מכל פרק, היכולת המרשימה לפתח עלילה מרתקת ששואבת את הקורא פנימה בלי שהוא אפילו מרגיש… כיף של ספר, שתענוג לקרוא. אני כבר מחכה לבלש הבא שלה.” (ענת בר לב-אפרתי, לאישה)

לרכישה באינדיבוק לרכישה במנדליי מוכר ספרים
לרכישה בעברית לרכישה בנטבוקס

WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים