שיווק על אוטומט – אדיר זנגי

שיווק על אוטומט – אדיר זנגי


שיווק על אוטומט – אדיר זנגי

Project Description

הפוטנציאל הטמון בעולמות האימיילים הוא גדול, אבל כדי לממש אותו – צריך לדעת איך.

“שיווק על אוטומט” הוא המדריך האולטימטיבי למימוש הפוטנציאל הטמון בעולמות האימייל מרקטינג והאוטומציה.

האסטרטגיה בספר כוללת פרקטיקה מקיפה, ונבנתה על ידי אדיר תוך ניהול מאגרי לקוחות עתירי מידע ושליחת מאות מליוני מיילים. תהליכים אלו שנוהלו בעזרת פלטפורמות השיווק האוטומטיות הפופולריות ביותר, סייעו בהכפלת הרווחים לצד צמצום עלויות השיווק.

הספר ילווה אתכם יד ביד בדרך להצלחה שיווקית, תוך מיגור החששות והחסמים מכניסה לעולמות המיילים. ההירתמות למהלכים הכתובים בו ייצרו קטליזטור, אשר יוביל אתכם להקים ולהטמיע במותג הפרטי שלכם את האסטרטגיה של האחוזון העליון שאותה מיישמים המותגים הגדולים בתעשייה.

אדיר זנגי הוא אבא לשתי בנות, נשוי, בעל תואר A.M בפוליטיקה ודמוקרטיה מהאוניברסיטה העברית, בעל עבר עשיר של למעלה מעשור בעולמות השיווק המקוון בתחומי האיקומרס, הגיימינג ועולמות העסקים. בין לקוחותיו נמנים חברות בין־לאומיות בתעשיות מגוונות, אשר מוצריהן נמכרים בכל רחבי העולם. זהו ספרו הראשון.

לרכישה במנדליי מוכר ספרים
לרכישה בעברית לרכישה בנטבוקס
לרכישה דרך ביבוקס

פרק ‭ ‬6

אוטומציה

 

כבר שמעתם את המונח “אוטומציה” יותר מדי פעמים במהלך הספר, אני גם משער ששמעתם על כך מיותר מדי אנשים. הסברתי בתחילת הספר, אבל ארצה כעת לרדת לעומק המונח. בכך אני הולך לחסוך לכם שעות רבות של קריאת מאמרים וסרטוני יוטיוב חצי אפויים ואפרק הכול כעת לפרטי פרטים.

אוטומציה בהגדרתה המילונית היא:תהליך שבו מכונה מחליפה את האדם בעשיית פעולות.

מטרת האוטומציה היא לסייע לאיש השיווק לנהל את מסע הלקוח בצורה אופטימלית ובטווח הזמן המיידי. העולם רץ קדימה, אנשים כבר לא נוטים לחכות, טווח ההקשבה של הלקוח הוא קצר (קצר מאוד!) ותמיד צריך להילחם על הקשב של הלקוח.

העולם הדיגיטלי, האוטומטי, אמור להקל על מחלקת השיווק. איש השיווק כבר לא צריך לבנות חומרים שיווקיים ולשלוח אותם יום ולילה, אלא להתמקד באסטרטגיה נכונה שתסייע להקיף את הלקוח במידע והטבות ברגעים הנכונים, לנהל תוכן, לבדוק ולנתח קמפיינים ולנסות להוריד את המעמסה בתחום העיצוב, הכתיבה והבנייה. המטרה היא שהמערכות השיווקיות יחליפו את בני האדם, שהמיילים והחיבורים יגיעו כמעט מוכנות ויפעלו בלחיצת כפתור.

מובן שזה עדיין לא אפשרי והרבה משווקי אימיילים עושים הכול מהכול. ישנם עסקים קטנים שלא זקוקים לאסטרטגיה מעמיקה וגם כמות תהליכים אוטומטיים זניחה, לכן הקמת מערך אוטומציה בסיסי שמסוגל להביא את אותם עסקים קטנים למצב שבו תהליך מסע הלקוח שהם מנהלים עובד ואין צורך רב לשנות אותו. מובן שאין זה מצב אידיאלי וצריך להתמיד בפיתוח העסק באופן תמידי בכל חלקי המסע לטווח ארוך.

בשונה מדיוור במיילים והודעות בסלולר, מבלי לזלזל בחלקים אחרים במערך השיווק, מטרת העובדים בתחום ה־PPC הוא פשוט, צריך למצוא מודעה טובה, לבחור קהל מתאים, לשים תקציב ולצאת לדרך. בשונה מכך, המטרה שלכם, בתור אנשי שיווק ואוטומציה, היא להילחם על אותו מבקר. להבין שאם המבקר נכנס לדף שלכם או לאתר, הוא בעל פוטנציאל רכישה וסיום הרכישה הוא הצעד הנכון ביותר מבחינתו, כיוון שהמוצר שלכם מעניק לו את הפתרון הטוב ביותר למצוקה שהוא נמצא בה כרגע. יש בעולם האוטומציה המון פילוסופיה, יצירתיות והפיכת הבלתי אפשרי לאפשרי.

כאשר הגעתי למנהל שלי במקום העבודה הראשון, כשעוד חשתי צעיר וחסר ניסיון, הראיתי לו שהלקוחות נוטשים את דף הנחיתה שלנו ולא רוכשים, הוא גער בי ואמר לי “אז תקפיץ להם מסך עם הודעה ותשכנע אותם להישאר. ההלם מכך שאפשר פשוט להכניס פונקציות לאתר לא הרפה ממני, אז עניתי לו “אבל זה לא אפשרי. הוא אמר בטון יהיר שהכול אפשרי וצריך אפיון טוב ונעביר את זה למחלקת טכנולוגיה לתכנות. התחלתי לאפיין את המסך שהציל את אחוז ההמרות באתר וכך זכינו להגדלת הרווחים ומתיחת יכולת ההמרה בעוד כמה מאות אלפי דולרים. זו הפעם הראשונה שהבנתי שהמגבלות הן בגבולות היצירה בראש שלי בלבד. אם נתקלתם בבעיה שאתם לא מצליחים לפתור, אבל חושבים שזה יהיה צעד טוב שימיר לקוחות, תתייעצו עם איש טכני, גוגל או עם קולגה אחר ובטוח יהיה להם פתרון.


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים