המדען שהפך לסופר מתח – ריאיון עם צ'רלי וולף

המדען שהפך לסופר מתח – ריאיון עם צ’רלי וולף

צ’רלי וולף הוא שם עט שבחר לעצמו ד”ר לכימיה ממכון וייצמן, שעבד במשך 35 שנים בוועדה לאנרגיה אטומית, כשהחל לחבר ספרי מתח לאחר פרישתו. במהלך הקריירה המדעית פרסם מעל מאה מאמרים וארבעה ספרים מקצועיים. בין השאר עסק בנושא של מניעת טרור גרעיני. 

עשרה מספרי המתח שכתב לאחר הפרישה, פורסמו באמזון באנגלית, ולאחרונה תורגמו לעברית שניים מהם: המשימה טנגו – הארכיטרוריסט והמשימה טהרן. הדמות המרכזית בטנגו הוא לה-דוקטור – רשע-על, מתוחכם וקטלני, אשר דוגל בהשלטת טרור איסלאמי כדי לנקום בקולוניאליסטים, בקומוניסטים וב”צלבנים”, אשר דיכאו את העמים (כולל מוסלמים) שעליהם השתלטו. סוכן המוסד דויד אביבי וצוותו המובחר מנסים ללכוד את להדוקטור. העלילה משתרעת על פני מדינות רבות, ואינה בוחלת באמצעים כימיים, ביולוגיים וגרעיניים כדי לפגוע באויביו של הרשע. 

בספר טהרן מנסים מנהיגי איראן לגרום לארה”ב ולמערב להסיר את הסנקציות שפוגעות בכלכלה האיראנית ועלולות לגרום להתקוממות עממית שתסיר את שלטון האייתוללות. דויד אביבי מנסה לחשוף את המזימה.

מה נתן לך השראה לכתיבת הספרים, מאין הגיעו הרעיונות? 

“במהלך הקריירה המדעית שלי פרסמתי הרבה. לאחר שפרשתי נתתי דרור לדמיון הפרוע וכתבתי ספר מתח ראשון (Mission: alchemist) שפורסם באתר אמזון. הרעיון בספר זה היה יצירת חומר גרעיני בקיע בתהליך מהפכני (לשמחתי, לא אפשרי מבחינה פיזיקלית). שילוב של טרוריסטים איסלאמיים עם ארגוני גזענים אירופיים מביא ליצירת התקן גרעיני פרימיטיבי שיעדו הר-הבית בירושלים. דויד אביבי, המופיע כאן לראשונה אבל נוכח בעשרת ספריי, פותח במרדף אחר הטרוריסט וההתקן האטומי.

הרעיונות וההשראה משלבים ידע מקצועי, ידיעות חדשותיות, אקטואליות ודמיון. 

– כולל להתכונן לפיגועים לא קונבנציונליים שעלולים חס וחלילה להתרחש.”    

איך חווית את תהליך הכתיבה עצמו? 

“אצלי הכתיבה היא תחביב ואין לי שעות עבודה קבועות או קשיחות. כאשר נחה עליי ההשראה אני יכול לכתוב עשרות עמודים ברצף, ואחר כך להפסיק לכמה שבועות כדי לתת לעלילה להבשיל. לעתים קרובות, גם אני לא יודע מראש לאן יתפתח הסיפור. לשמחתי, הכתיבה קלה לי.”

מהי התגובה הכי מרגשת שקיבלת מקוראים? 

“התגובות המרגשות ביותר מגיעות מקוראים וקוראות שרוצים לוודא שמדובר רק בעלילות בדיוניות, ושמעשית אין היתכנות למעשים המתוארים. מובן שמשמח לקבל תגובות כמו ‘לא יכולתי להניח את הספר מידי’ או ‘הייתי מרותק’.”

הוצאה לאור –  מהן התובנות העיקריות שלך מהתהליך? איזה טיפ או טיפים חשובים תרצה לשתף כותבים אחרים ששואלים את עצמם, איך מוציאים ספר לאור בדרך הטובה ביותר?

“היות שלא עבדתי עם עורכים מקצועיים, ולמען האמת גם לא נתתי את טיוטת הספר לחברים, תהליך ההוצאה לאור אצלי היה ללא ביקורת חיצונית. בדיעבד, עדיף לתת לאנשים אחרים לקרוא ולהביע דעה לפני הפרסום החיצוני.”

איך היה לעבוד איתנו, עם איפאבליש?

“העבודה עם שלהבת הייתה חלקה ונעימה, הן בזכות המעשיות והמקצועיות שלה, והן בגלל העובדה שהגעתי לאיפאבליש עם ניסיון רב מהוצאת אמזון.”

Share this post


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים