מה חשוב לדעת כשמקימים אתר סופר

מה חשוב לדעת כשמקימים אתר סופר.ת

מה חשוב לדעת כשמקימים אתר סופר

מה חשוב לדעת כשמקימים אתר סופר.ת?

להקמה של אתר אינטרנט יש כמה יתרונות בולטים: הוא משמש כמעין בית המאגד מידע מורחב עלינו כיוצרים, על הספר או הספרים שלנו והמלצות של קוראים. אפשר לשלוח את הקישור של האתר למתעניינים או לפרסם בערוצים שונים, לקדם באמצעותו את הספר בתשלום בצורה אפקטיבית ולהיחשף לקהל גדול, לפרסם בו תוכן מתחדש שיעניין את הקוראים, לאסוף פרטים של מתעניינים וליצור רשימת תפוצה. 

אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי עצמאי שלא תלוי בפלטפורמות כמו מדיה חברתית, הוא משדר רצינות ומייצר אמון. נוסף על כך, הוא מאפשר למכור את הספר ללא תיווך של חנויות ספרים פיזיות או אינטרנטיות ולהימנע מעמלות.

איך מקימים אתר אינטרנט?

יש הרבה דרכים להקים אתר אינטרנט ברשת, אך שתי דרכים נפוצות: בעזרת איש מקצוע או לבד בפלטפורמה כמו WordPress או Wix. הדבר תלוי בתקציב ובפניות שלנו. 

אם יש לנו תקציב לאתר, נוכל לשכור את שירותיו של בונה אתרים מקצועי, לא נצטרך להתעסק בצד הטכני ונהיה אחראיים רק על התכנים. החיסרון הוא שנהיה תלויים בבונה האתרים לעריכת שינויים באתר אם נרצה בכך בהמשך, אלא אם הוא ידריך אותנו איך לערוך שינויים בעצמנו.

היתרון בהקמת אתר לבד על פלטפורמה מוכנה הוא החיסכון הכספי והשליטה שיש לנו על מבנה האתר ושנוכל לערוך תיקונים בהמשך בלי להזדקק לאיש מקצוע. החיסרון הוא הזמן שנצטרך להשקיע בבניית האתר.

וויקס ידידותית יותר לשימוש, היא מספקת גם אחסון ודומיין אך פחות מופיעה בתוצאות בגוגל (זהו חסרון אם נרצה שהאתר שלנו יעלה בחיפושים של משתמשים), ויש בה אפשרויות עיצוביות. ואילו וורדפרס מורכבת יותר ומספקת אפשרויות עיצוב רבות, אך היא לא מספקת אחסון ודומיין ויש לקנותם בנפרד. לאתרים שנבנו על פלטפורמה זו יש יתרון בגוגל.

מה מומלץ לכלול באתר האינטרנט:

  • עמוד אודות: עמוד שבו הגולש יוכל להכיר אותנו ואת העשייה שלנו. סגנון הניסוח והנימה צריכים להיגזר מהתדמית שאנחנו רוצים לשדר: ידידותיות, פורמליות, הומור או מקצועיות.

 

  • אפשרות לקנות את הספרים: בין אם האתר מאפשר קנייה ישירה ובין אם הוא מפנה לדף נחיתה חיצוני, חשוב לכלול את האפשרות הזו, כדי לפשט עבור הגולשים את חוויית הקנייה. הכוונה היא לטופס שבו אפשר למלא פרטים כמו שם וכתובת מגורים ושמעביר לקישור לתשלום. זאת במקום לחייב את הקורא ליצור קשר ולהזמין את הספר בהתכתבות איתכם, מה שעלול לסרבל את תהליך הקנייה ולמנוע מחלק מהקוראים הפוטנציאליים להזמין את הספר/ים.
  • המלצות על הספר: כדאי לצרף ציטוטים או צילומי מסך של המלצות של קוראים ובלוגרים על הספר. אלו ישמשו הוכחה חברתית לכך שהספר טוב, ויעודד את הגולשים לקנות את הספר.
  • בלוג: הבלוג הוא לא חובה, אך הוא נותן ערך מוסף, מעודד את הגולשים “לטייל” באתר ולהישאר בו זמן רב יותר, להתרשם מצדדים שונים שלנו (וכך לחבב אותנו ולסמוך עלינו), ועשוי לגרום להם להמשיך לעקוב אחרינו. מעבר לכך, ככל שיהיה יותר תוכן באתר, כך גוגל תוכל לסרוק אותנו להציג את האתר שלנו (ואותנו) לקהל היעד שלי.
  • פרטים ליצירת קשר: מומלץ להשאיר את פרטי ההתקשרות שלנו. יש אנשים שלא מרגישים בנוח לקנות באינטרנט, וישמחו לדבר איתנו כדי לקנות את הספר. 
  • הפנייה למדיה החברתית: המדיה החברתית מאפשרת לגולשים להרגיש שאנחנו אנשים אמיתיים, להצטרף לקהילה שלנו ולהכיר בנו צדדים נוספים. היא עוזרת לנו ליצור מערכות יחסים עם קוראים פוטנציאליים.
  • אפשרות להשאיר פרטים (או להירשם לרשימת התפוצה): רשימת תפוצה היא דרך נהדרת לשמור על קשר עם מתעניינים ולהמשיך לשווק להם את הספרים שלנו. אנשים רבים זקוקים לזמן כדי לקבל החלטת קנייה (גם אם מדובר במוצר שעלותו לא גבוהה), ולכן אם ייחשפו למסרים שלנו שוב ושוב הסיכוי שירצו לקנות מאיתנו יגדל.

 

לסיכום, אתר אינטרנט הוא לא חובה לסופרים, אך הוא מעניק כמה יתרונות בולטים, ואם נשתמש בו בתבונה הוא יעזור לנו להגיע לעוד קוראים, להשפיע על החלטת הקנייה ולייעל את תהליך הקנייה של הספרים שלנו.

 

בהצלחה!

 

Share this post


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים