בלוג ישן

איך כדאי להוציא לאור ספר? לבד או בהוצאה לאור?

איך כדאי להוציא לאור ספר? לבד או בהוצאה לאור?

החדשות הטובות הן שבניגוד לעבר, כשההוצאות לאור המסורתיות שלטו בשוק הספרים, ורק מתי מעט זכו להוציא לאור את ספריהם, כיום נפרשות בפני הסופרים שלל אפשרויות להוציא לאור ספר ולא רק בהוצאות המסורתיות (שמקבלות רק קמצוץ מכתבי היד המגיעים אליהן). אך עבור חלק מהכותבים אלה הן חדשות מבלבלות: קשה להחליט באיזו דרך לבחור, אם לעבוד לבד עם אנשי מקצוע או לשלם להוצאה לאור שתדאג לכל התהליך.  מה הכי נכון ומתאים? התשובה היא שאין תשובה אחת, והיא תלויה בעיקר בהעדפות וביכולות של כל [...]

לפרטים נוספים...
לא שילמתם על לקטורה? אתם המוצר!

לא שילמתם על לקטורה? אתם המוצר!

מי ששלח את ספרו לאחת ההוצאות לאור נתקל לרוב באחד משני המצבים הבאים: הוא נדרש לשלם מחיר סמלי על לקטורה, וברוב המקרים נדחה בידי ההוצאה, או לא נדרש לשלם, זכה לשבחים על ספרו והוזמן להוציא לאור בהוצאה. במימונו, כמובן. עוד על סוגי ההוצאות לאור ואיך מוציאים ספר לאור במאמר הזה.  למה זה קורה?  כמה מן ההוצאות לאור, הגדולות בעיקר, מוציאות לאור את הספרים במימונן, מגמה ההולכת ופוחתת עם השנים. הוצאות אלו דורשות, לרוב, תשלום סמלי על לקטורה, סינון, אם תרצו, או חוות [...]

לפרטים נוספים...
שלושה יתרונות של עריכה ספרותית

שלושה יתרונות של עריכה ספרותית

גם מי שלא שוחה כמו דג בביצת ההוצאה לאור יודע – ספר צריך לעבור עריכה. אלא שהרוב סבורים שעריכה היא רק תיקון שגיאות כתיב, טיפול בתחביר והטלת פסיקים ונקודות במקומות הנכונים. הדבר אינו מוטעה לחלוטין, במהלך העריכה הלשונית אכן מבצעים גם את התיקונים האלו, אך מעטים יודעים שספר זקוק גם לסוג נוסף של עריכה עוד לפני שניגשים לתיקון הניסוח והטיפול בשגיאות לשוניות: עריכה ספרותית.    מהי עריכה ספרותית? זוהי עריכה המטפלת בתוכן מבחינה ספרותית ואומנותית, והיא מאפשרת לשפר ולהדק את כתבי היד [...]

לפרטים נוספים...
איך להתמודד עם ביקורת שלילית על הספרים שלכם

איך להתמודד עם ביקורת שלילית על הספרים שלכם

ביקורות שליליות הן אחד הפחדים הגדולים ביותר של כותבים העומדים בפני הוצאה לאור של ספריהם. ברגע שהספר שלנו יוצא לאור הוא כבר לא רק שלנו, אלא נחלת הכלל: כל קורא רשאי לפרש אותו כראות עיניו, לאהוב או לא לאהוב אותו ולהעביר עליו ביקורת. ככל שהספר שלכם ייחשף לעוד אנשים כך תעלה הסבירות שהוא יקבל גם ביקורות שליליות. אך גם כשמבינים זאת, קשה, לפחות בתחילת הדרך, להכיל ביקורות אלו ולהתמודד איתן. מהו ספר טוב? חשוב להזכיר לעצמכם שגם אם השקעתם את כל [...]

לפרטים נוספים...
ספרי זיכרון: ריאיון עם ונסה, נכדתה של אדית דוידוביץ', שורדת שואה

ספרי זיכרון: ריאיון עם ונסה, נכדתה של אדית דוידוביץ’, שורדת שואה

ספרי לנו קצת על סבתך, אדית דוידוביץ ז”ל. סבתי נולדה בכ״ג בניסן ה’ תרפ״ד (27 אפריל 1924) בהונגריה ונפטרה בכ״ה בשבט ה’תשס״ח (1 פברואר 2008) בבלגיה. היא בתו של הרב יהודה לייביש שטרן זצ״ל, רב של בית הכנסת רש״י בפריז ובעל ״שפתי יהודה״. היא גורשה מצרפת הכבושה לאושוויץ ב-1944, שם נרצחו חלק מבני משפחתה. אחרי המלחמה, אדית הקימה משפחה חדשה עם ניצול שואה בשם שלמה דוידוביצי, בעל ״ליקוטי שלמה״. לזוג נולדו חמישה ילדים וזכו גם לנכדים ונינים. אמונתה העמוקה אשר סייעה בידה לשרוד [...]

לפרטים נוספים...
 ריאיון עם איל כהן מחבר סדרת האוצרות האבודים

 ריאיון עם איל כהן, מחבר סדרת “האוצרות האבודים”

איל כהן, נשוי ואבא לחמישה ילדים נפלאים, מתגורר עם משפחתו בצפת. לפני כ-28 שנים החל תהליך של חזרה בתשובה. כהן כתב והוציא לאור את סדרת “האוצרות האבודים”, התנ”ך בפרוזה – סיפור התנ”ך על פי המקורות היהודיים המוגש בסיפורת מותחת, מרגשת וסוחפת.    מה נתן לך השראה לכתיבת הספרים, מאין הגיעו הרעיונות?  במשך השנים לימדתי תורה בכל מיני מקומות, ונתקלתי בחוסר ידיעת סיפור התנ”ך, ושבדרך כלל הידיעות המועטות שהיו לאנשים היו מסולפות. לאחר בירור הבנתי שהידיעות הגיעו מספרי קריאה (פרוזה) שלוקחים דמות תנ”כית [...]

לפרטים נוספים...
איך להשיג סקירות לספר שלך

איך להשיג סקירות לספר שלך

כיצורים חברתיים, הנטייה הטבעית שלנו היא להסתמך על המלצות של אנשים אחרים, גם כשאנו בוחרים ספר לקריאה: בני משפחה, חברים ומכרים שאנו סומכים על טעמם, משתתפים בקבוצות קריאה בפייסבוק, הספרנית בספרייה המקומית, המוכר בחנות הספרים האהובה עלינו, סקירה בעיתונות, בבלוג או במדיה החברתית. לכן אם אנחנו רוצים לקדם את הספר שלנו (ואנחנו רוצים כמובן), כדאי לדאוג לכך שיהיו לו המלצות וסקירות. אבל איך משיגים אותן? יוזמים רוב הסיכויים שנידרש ליזום פניות לסוקרים כדי להשיג סקירות, אלא אם אנחנו נעזרים בשירותי יח”ץ [...]

לפרטים נוספים...
רעיונות לקידום ספרים במדיה החברתית

רעיונות לקידום ספרים במדיה החברתית

לצד הצמיחה בספרות העצמאית, שהפקיעה מבתי ההוצאה לאור המסורתיים את הבלעדיות להוצאה לאור של ספרים, חלה צמיחה של המדיה החברתית. קשה לדמיין את הימים שבהם הגשמת חלום הכתיבה הייתה שמורה בעיקר למי שהתקבל להוצאות הגדולות. הוצאות אלה דאגו גם לשיווק הספר ולפרסומו בערוצי המדיה השונים: בעיתונות הכתובה, ברדיו ועוד.  לרוב הסופרים העצמאים, האחראים על השיווק של ספריהם, יש את האפשרות לבחור היכן לקדם את ספרם, לא כולם יבחרו לעשות זאת דרך ערוצי המדיה הגדולים. לשמחתנו, כיום יש בידינו שלל אפשרויות [...]

לפרטים נוספים...
ריאיון עם מריה אלוני, מחברת הספר "אחת שיודעת"

ריאיון עם מריה אלוני, מחברת הספר “אחת שיודעת”

ריאיון עם מריה אלוני, מחברת הספר “אחת שיודעת” מריה אלוני מתגוררת ברמת הגולן הפסטורלית, מחלקת את זמנה בין אימהות לשני בנים שובבים לעריכת ספרות ולשון, ליווי כותבים וניהול תוכן שיווקי. במהלך העשור האחרון הוציאה לאור חמישה ספרי ילדים הנמכרים באמזון ורומן למבוגרים “אחת שיודעת” – דרמה קומית רומנטית המגוללת את קורותיה של תמר, בחורה צעירה שעוברת לעיר הגדולה כדי להצליח כבלוגרית אופנה. אלא שתמר היא ביישנית וקלאמזית, מה שגורר סיבוכים משעשעים. מה נתן לך השראה לכתיבת הספרים? ההשראה לכתיבת ספרי הילדים הגיעה [...]

לפרטים נוספים...
WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים