בלוג ישן

איך בוחרים סדנת כתיבה

איך בוחרים סדנת כתיבה

קבוצה של כותבים יושבים סביב שולחן גדול ומקריאים טקסטים שכתבו, חלק בביטחון, אחרים בחשש קל או בהתרגשות. זוהי התמונה שעולה בדמיון לרבים מאיתנו כשאנחנו חושבים על סדנאות כתיבה. סדנאות אלו מצויות בשפע וכמעט בכל עיר או יישוב נוכל למצוא אותן. כיום נפוצות גם סדנאות כתיבה בזום ולא רק סדנאות פרונטאליות. אז איך נדע לבחור מתוך ההיצע העצום הזה את הסדנה שמתאימה לנו ושתעזור לנו להתקדם בכתיבה? מגדירים את המטרה כדי לבחור את הסדנה שתענה על הציפיות שלנו חשוב שנבין מה המטרה [...]

לפרטים נוספים...
מיהו המשווק המתאים ביותר לספר שלך?

מיהו המשווק המתאים ביותר לספר שלך?

סופרים עצמאים רבים מבינים שחשוב לשווק את ספריהם, אך חוששים ואף נרתעים מכך. אין ספק שאחרי בילוי ממושך מאחורי הקלעים במהלך כתיבת הספר ובתהליך הוצאתו לאור, לא קל לעבור לקדמת הבמה ו”לדחוף” את היצירה מטעמים שונים: מתוך חוסר ידע בשיווק, מתחושה של חוסר ביטחון ואי-נוחות, בגלל ההנחה שספר טוב ימכור את עצמו ואין צורך לשווק אותו וכן מתוך האמונה שלא ראוי שסופר ישווק בעצמו את יצירתו. אך מצב שוק הספרים בישראל לא מותיר את האפשרות לוותר על השיווק: הוא מוצף [...]

לפרטים נוספים...

איך מוסיפים Sticky Notes ב-PDF

איך מוסיפים Sticky Notes ב-PDF כשהספר חוזר אלינו מעימוד בקובץ pdf יש לערוך לו הגהה נוספת, משום שאותיות, מילים וסימני פיסוק עלולים לזוז ולהשתבש. בשלב זה מומלץ להעביר את הקובץ למגיהה מקצועי.ת וגם לעבור בעצמנו על הקובץ.  מה עושים אם מצאנו טעות שברצוננו להסב אליה את תשומת ליבו של המעמד? התשובה היא – להשתמש ב- Sticky Notes. מדובר בהערות (בתצורת אייקון) שאנחנו יכולים להוסיף במקום שנבחר על גבי הקובץ, וכשלוחצים עליהם הם נפתחים להערה. כך נוכל לסמן שגיאות ולכתוב הערות או בקשות למעמד. לאחר [...]

לפרטים נוספים...
רשימת תפוצה – הכלי שיסייע לך בשיווק ספרים

רשימת תפוצה – הכלי שיסייע לך בשיווק ספרים

רשימת תפוצה – הכלי שיסייע לך בשיווק ספרים אם נשתמש במטפורה מעולם הספרות, כמעט כל סופר שמחליט לשווק את ספריו, מוצא את עצמו בתוך מאורת ארנב מסתורית, שבתוכה אינספור סודות שיווק המסתתרים מאחורי דלתות סודיות.  היום נדבר על אחד ה”סודות” האלה: רשימת תפוצה. רשימת תפוצה היא כלי שיווקי עוצמתי: זוהי רשימת מיילים של הקוראים שלנו בפועל ושל הקוראים הפוטנציאליים שלנו, רשימה שאנו יכולים לשווק לה את הספרים שלנו. זו דרך נפלאה לשמור על קשר עם מתעניינים ולסקרן אותם, בלי להזדקק לאמצעים נוספים, [...]

לפרטים נוספים...
הכותב שנשאר בצל. מיהו סופר צללים?

הכותב שנשאר בצל. מיהו סופר צללים?

עליית גג מאובקת, עששית מהבהבת, כותב הכפוף מעל שולחן עם ערימת דפים. ייתכן שזוהי התמונה שעולה בראשכם כשאתם שומעים את צמד המילים “סופר צללים”, וייתכן שאתם תוהים אם הכוונה היא לאותם סופרים המפרסמים את ספריהם תחת שם עט, שם בדוי. כך או כך, בואו נבהיר: כותב צללים הוא כותב מקצועי שאדם אחר שוכר את שירותיו כדי שיכתוב עבורו ספר, בשמו. כלומר, מי שיקבל את הקרדיט על הספר הוא הלקוח, המזמין, ושמו יופיע על הספר כמחבר הספר. תהליך העבודה משתנה מכותב [...]

לפרטים נוספים...
ריאיון עם תמיר מנדובסקי, מחבר הספר "השקעות לעצלנים"

ריאיון עם תמיר מנדובסקי, מחבר הספר “השקעות לעצלנים”

ריאיון עם תמיר מנדובסקי, מחבר הספר “השקעות לעצלנים” תמיר מנדובסקי תמיד היה הגיק הפיננסי, הבחור הזה מהעבודה ש“מבין בכסף“. עד שנת 2020 נהג לעזור לחברים בשמחה, אך עם פרוץ משבר הקורונה בשווקים חלה תפנית דרמטית. כשאנשים בסביבתו הקרובה של תמיר, בעיקר אלו שלא למדו על השקעות אלא רק חיקו אחרים, עשו טעויות פטאליות שחיסלו השקעות של שנים, הבין שהידע שבידיו הוא לא “Common Sense”, כפי שהיה בטוח עד כה, אלא ידע ששווה שנות ניסיון, ולפעמים חיים שלמים של עבודה, וזה יהיה [...]

לפרטים נוספים...
ספר ראשון לפני גיל 15 וחלומות על הצלחה בחו"ל: ריאיון עם אלה רטר, סופרת נוער.

ספר ראשון לפני גיל 15 וחלומות על הצלחה בחו”ל: ריאיון עם אלה רטר, סופרת נוער.

ספר ראשון לפני גיל 15 וחלומות על הצלחה בחו”ל: ריאיון עם אלה רטר, סופרת נוער. אלה רטר, בת 16, גרה ביודפת שבגליל. את ילדותה בילתה בחינוך ביתי ולא בין כותלי גן הילדים או בית הספר, מה שהעניק לה הרבה זמן פנוי.  מתי גילית את הכתיבה? “את האהבה שלי לכתיבה גיליתי בגיל צעיר מאוד. סבתא שלי, שהייתה מורה לכיתות א’-ב’, לימדה אותי קרוא וכתוב. בגיל שמונה כבר התחלתי לכתוב יומנים.  ההורים שלי מנהלים מכללה שמלמדת דמיון מודרך ו-NLP. והם גם העבירו לי המון דמיונות מודרכים. [...]

לפרטים נוספים...
איך מתחילים לכתוב ספר?

איך מתחילים לכתוב ספר?

איך מתחילים לכתוב ספר?   רבים מאיתנו צוברים רעיונות במגירה: דמויות, רעיונות לסצנות, לדיאלוגים, רעיונות לחלק מהעלילה ואולי אפילו קטעי כתיבה. לעיתים, כשמגיעים לרגע שבו מרגישים את הצורך להתחיל לכתוב ולגבש את שברי הרעיונות או קטעי הכתיבה האלו לספר, תוהים: האם לזרום עם הכתיבה או לתכנן תחילה את הספר ורק אז להתחיל לכתוב? אפשר לחלק את כותבי הספרים לשני טיפוסים: “הזורמים” ו”המתכננים”: “הזורמים” כותבים בדרך כלל מתוך פרצי כתיבה וללא תכנון מקדים. הם נותנים דרור לדמיון ומתקדמים בכתיבה לאן שהמוזה או הרעיונות [...]

לפרטים נוספים...
איך יוצרים תוכנית שיווקית אישית לקידום הספר שלנו

איך יוצרים תוכנית שיווקית אישית לקידום הספר שלנו

איך יוצרים תוכנית שיווקית אישית לקידום הספר שלנו סופרים רבים מתארים את רגעי ההוצאה לאור כלידה: אחרי תקופה של עבודה מאומצת מאחורי הקלעים וחבלי לידה, הספר שלנו מגיח לאוויר העולם. ובדיוק כמו תינוק אנושי גם הספר שלנו זקוק לכך שנעזור לו לפלס את דרכו בעולם. אם נניח לאנלוגיה הרומנטית ונחזור לעולם המעשה – הספר שלנו זקוק לכך שנסייע לו להגיע לקוראים ולשם כך נשווק. שיווק הוא מכלול הפעולות שעושים כדי למכור דבר מה. במקרה שלנו, להגיע לכמה שיותר קוראים או למכור [...]

לפרטים נוספים...
רינה עוזיאל - בלומנטל

ראיון עם הסופר רינה עוזיאל – בלומנטל

רינה עוזיאל – בלומנטל, ילידת תל אביב, שחקנית במקצועה. הוציאה לאור חמישה ספרים, הראשון שבהם הוא קובץ סיפורים קצרים” האצבעות של אלוהים”. אחריו יצאו לאור שלושה רומנים מפרי עטה” :המצאה, זיכרון”, זוכה פרס נוצת הזהב של אקו”ם, “סבא פגסוס קראתי לו” ו”גם בתל אביב יש אופטומטריסטים”.  לאחרונה יצא לאור ספרה החמישי, הטרילוגיה “העיר האבודה“.   מה נתן לך השראה לכתיבת הספרים, מאין הגיעו הרעיונות?  הרעיון המרכזי שבו אני עוסקת בכל ספריי הוא: מקומו ומצבו של המהגר היהודי לארץ ישראל בין שתי מלחמות העולם. [...]

לפרטים נוספים...
WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים