איך לכתוב תיאור לספר? חמישה טיפים מעולים

איך לכתוב תיאור לספר? חמישה טיפים מעולים

איך לכתוב תיאור לספר? חמישה טיפים מעולים

בעידן הדיגיטלי, כל הספרים, המודפסים וכמובן הדיגיטליים, מקוטלגים במאגרים שונים.

דוגמאות למאגרים שכאלו: חנות הספרים הווירטואלית, אתרים שונים העוסקים בספרים, מיזמים שונים, בלוגים ועוד.

המטרה שלכם, הכותבים, לתאר את הספר שלכם בצורה הטובה והמזמינה ביותר. תיאור מרגש, קולע והכי חשוב – זה שיגרום לגולש להתעניין בספר שלכם.

התיאור שתכתבו הוא בעצם שער הכניסה הראשי של הקוראים לספר. אמנם אחריו יש עוד שערים, הכריכה, הטקסט בגב הספר, ועריכה מקצועית.

בשביל שהקורא יגיע לעמוד הראשון בספר, השער הראשי – כלומר התיאור צריך להיות מזמין וכזה שיעורר אצל הקורא רגש וחשק להמשיך ולהתקדם לעבר העלילה המקסימה שרקחתם. זה לא פשוט ודי מאתגר- בשביל אנחנו כאן, ללוות אתכם בטיפים נהדרים.

כן, אנחנו יודעים שעבדתם הרבה על הספר, כתבתם, ערכתם, הוספתם ומחקתם. אבל חשוב שתזכרו: מה שיגרום לקורא להגיע אליו הוא תיאור ממש טוב של הספר.

 

אז איך עושים את זה?

  1.  קצרים אבל יפים…

ראשית, הכיר את המדיה – האינטרנט. החיים בעולם הווירטואלי הם קצביים ומהירים מאוד.

הכתבות והאייטמים מתחלפים במהירות. סף הריגוש ברשת שחוק מאוד והסחות הדעת רבות. חשוב ללכוד את עיני הקורא ולא להפחיד אותו. במילים אחרות: כתבו תיאור בפסקאות קצרות!
'גושי טקסט' עלולים להרתיע הרבה אנשים. נכון, התוכן חשוב, אבל אסור לשכוח את הצורה…

 

  1. דבר אליי מילים טובות…

האם הספר שלכם נושא בשורה?

יש בו מין החידוש?

כתבתם דברים  שיכולים לעורר כעס, זעזוע אולי אמפתיה ורגש חם?

אם כן, שתפו את הקורא, עוררו בו את רגש הסקרנות.
השתמשו במילים נכונות כדי לתאר (בלי לחשוף יותר מדי) את הדברים הרגישים שאתם דנים בהם בספר.

 

  1. להיזהר ממלכודות…

אסור שהנאתו של הקורא תיפגם בגלל שקרא קודם את תיאור הספר. אל תקלקלו את ההפתעות ואל תנסו לספר את הספר בקצרה. כתבו על הספר ולא את הספר.

 

  1. יש בך משהו שונה…

הספר שלכם הוא טוב. ברור לכם שהוא טוב גם כל מי שקרא אותו חושב כך. אבל צריך שעוד אנשים יחשבו כך ויבינו כמה אתם מיוחדים. נסו לאתגר את עצמכם בכתיבת תיאור הספר. למשל, כתבו תיאור בלי מילים מכותרת הספר. בלי לכתוב אות מסוימת, בחרוזים, בשפה תנ"כית וכו'. כל ספר לפי הז'אנר שלו. אל תהססו להשתמש בהומור. כולם אוהבים לחייך 🙂

 

  1. אז למה זה כדאי?

יש לכם המלצות מקוראים על הספר?

כתבו עליכם בעיתון?

נהדר!

בחרו שורה אחת, היפה והטובה ביותר, מההמלצה או הכתבה, והעתיקו אותה לתיאור הספר.

חשוב לדעת, המלצות הן מקדם המכירות הטוב ביותר!

 

לטיפים חשובים לכתיבת הטקסט שבגב הכריכה – לחצו כאן.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *