איך לשמור על קשר עם הקוראים?

איך לשמור על קשר עם הקוראים?

איך לשמור על קשר עם הקוראים?

 

הוצאתם ספר? מזל טוב! אנחנו יודעים כמה הרבה וקשה עבדתם עד שהגעתם לרגע המרגש הזה. השאלה “מה הלאה?” מן הסתם ניקרה במוחכם לא מעט לאורך כל תהליך העבודה על הספר – אבל עכשיו, כשהספר כבר בידיים שלכם, השאלה נעשית מהותית יותר מאי-פעם.

באופן טבעי, השלב שלאחר הדפסת הספר היא הפצה שלו. כדי שתוכלו להגיע לכמה שיותר עיניים קוראות תצטרכו לשווק את הספר (ואת עצמכם). אומנם יש חברות יח”צ המתמחות בשיווק ספרים, כמו גם אנשים פרטיים העוסקים בתחום, אך יש גם סופרים שבחרו לעשות את השיווק והיח”צ בכוחות עצמם (אתם מוזמנים לקרוא ריאיון עם סופרת שעשתה זאת בענק – סנונית ליס).

בין שבחרתם לשווק את הספר בעזרת איש מקצוע ובין שהחלטתם לשווק את הספר בעצמכם, תצטרכו לפעול כדי לשמור על קשר עם קהל הקוראים שלכם. למה? מכמה סיבות:

  1. כדי לשמוע משוב על הספר שלכם מאלו שהוא נועד להם – הקוראים.
  2. כדי להתוודע לעוד ועוד קהלים חדשים.
  3. כדי להכין לעצמכם תשתית טובה של קוראים לקראת הספר הבא.

יש דרכים רבות לשמור על קשר עם הקוראים, הן יידרשו מכם מעט מאמץ, זמן, ופניות נפשית – אבל יתגמלו אתכם בקהל חם ואוהב, בתגובות כנות על הספר שלכם ובציפייה הולכת וגוברת לספר הבא שלכם.

בחרנו לסקור שלוש דרכים שונות, אתם מוזמנים לקרוא, לחשוב על דרכים משלכם ולכתוב לנו.

  1. באמצעות המייל: הוסיפו את כתובת המייל שלכם (אישית או ייעודית), בתחילת הספר או בסופו, כתבו שם שאתם מעוניינים לשמוע חוות דעת ושתשמחו לכל משוב שהוא. אל תשכחו להודות לכל מי שכתב לכם ולשאול אותו אם ירצה להתעדכן בחדשות הנוגעות לספר זה ולספרי המשך.
  2. ערבי קריאה – בוק-סרפינג. ערבי בוק-סרפינג הם יוזמה חברתית שמפגישה אנשים דרך טקסטים. מדובר ביוזמה שהולכת וצוברת תאוצה בכל רחבי הארץ. בערבים אלו אנשים נפגשים, קוראים יחדיו ודנים בטקסטים. המפגשים נערכים בדרך כלל בבתים פרטיים או בבתי קפה אינטימיים. תוכלו להצטרף לקבוצת בוק-סרפינג באזור מגוריכם, ולאחר כמה מפגשים להציע להביא את הספר שלכם למפגש – וכך תחשפו אותו לקהל אוהב קריאה.
  3. מעורבות – הצטרפו לקבוצות עניין בפייסבוק. יש לא מעט קבוצות של חובבי קריאה, של בלוגרים המקבלים ספרים בתמורה לסקירה שלהם (אל תשכחו להודות לסוקרים שלכם, גם אם הסקירה לא הייתה ממש מוצלחת. הסוקרים השקיעו זמן בקריאה ובכתיבת הסקירה, למדו את הסקירה והפיקו ממנה לקחים); נוסף על כך, יש קבוצות רבות של יוצרים-כותבים עצמאיים. תוכלו לגלות שם דרכים נוספות לשמירה על קשר עם קהל הקוראים שלכם או להתוודע להצעות מעניינות לראיונות או לשיתופי פעולה מועילים.

 

אתם מוזמנים לקרוא עוד בנושא (לינקים למאמרים רלוונטיים)

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים