בלוג ישן

מה כדאי לעשות לפני שמתחילים בתהליך ההוצאה לאור בחמישה צעדים

מה כדאי לעשות לפני שמתחילים בתהליך ההוצאה לאור בחמישה צעדים

הרגע המיוחל הגיע: סיימתם לכתוב ספר ואתם נרגשים לקפוץ למים ולהוציא אותו לאור, כדי שיגיע בהקדם לקוראים. אין ספק כי זהו רגע נפלא שהמתנתם לו זמן רב וכל רצונכם כעת הוא לצאת לדרך. אך לפני כן אנו מציעים לכם לעצור ולהיערך למסע, כדי שתוכלו לצלוח אותו בדרך הטובה ביותר. כדי לעשות זאת מומלץ לא לדלג על הפעולות הבאות שיקדמו אתכם בהצלחה לעבר המטרה הנכספת: 1  – עריכה עצמית אם טרם עברתם על הספר מההתחלה ועד הסוף לפחות פעם אחת, זה הזמן לעשות [...]

לפרטים נוספים...
קוראי בטא - הנסיינים הראשונים של הספר שלכם

קוראי בטא: הנסיינים הראשונים של הספר שלכם

אחד הדברים שמסקרנים יותר מכל כותבים העובדים על ספר הוא: מה יחשבו הקוראים. אומנם במהלך הכתיבה כדאי להתעלם מקולות אלו, כי הם עלולים לפגוע בזרם היצירתי ולעורר חששות, אך אי-אפשר שלא לחשוב על כך (ובצדק) כשרוצים להוציא לאור ספר, להפוך לנחלת הכלל את מה שחלקתם רק עם הדף או המחשב.  החדשות הטובות הן שלא צריך לעסוק בניחושים או לחכות שהספר יצא לאור. בדיוק לשם כך נועדו קוראי הבטא. אז מי הם אותם קוראים מסתוריים, מדוע כדאי לפנות אליהם ומה מומלץ [...]

לפרטים נוספים...
אייל גפן

ריאיון עם הסופר אייל גפן

אייל גפן בן ה-73 היה בעברו הרחוק שחקן בקולנוע, בתיאטרון ובסרטים. הוא פרש לפני 38 שנים, כי התחום הפסיק לעניין אותו. לאחר מכן הוא הקים חברה להפקת קמפיינים שיווקיים בארץ ובעולם. מאז הפיק 5000 קמפיינים שיווקיים, ביים תשע מערכות בחירות וליווה אנשי עסקים, יזמים ופוליטיקאים. לפני תשע שנים עצר את המרוץ והפך למנטור עסקי ושיווקי. גפן מגדיר מנטור כ”אדם שלוקח את כל שנות הניסיון שלו, ומכניס אותו לארגז כלים. מגיעים אליו אנשים ובעלי עסקים לתקן את חייהם האישיים והעסקיים.” מה נתן [...]

לפרטים נוספים...
שיווק ספרים באינסטגרם

שיווק ספרים באינסטגרם

שיווק ספרים באינסטגרם אינסטגרם היא כבר מזמן לא אפליקציה המשמשת בעיקר צעירים או חובבי צילום ואסתטיקה, אלא רשת חברתית המותקנת כמעט בכל מכשיר טלפון. כמו יוצרים אחרים, גם כותבים וסופרים השכילו להשתמש בה לקידום יצירתם – הכתיבה או הספרים שלהם. אמנם התוכן בה ויזואלי, אך יש דרכים יצירתיות ומגוונות להשתמש בה כדי לקדם טקסטים.  אם כבר “השתלטתם” על פייסבוק, ואתם מחפשים ערוץ נוסף לחשיפת היצירה לקהל חדש או קיים, אינסטגרם היא אפשרות מומלצת. כמו ברשתות החברתיות האחרות, גם באינסטגרם העיקרון המנחה [...]

לפרטים נוספים...
מה חשוב לדעת כשמקימים אתר סופר.ת

מה חשוב לדעת כשמקימים אתר סופר

מה חשוב לדעת כשמקימים אתר סופר.ת? להקמה של אתר אינטרנט יש כמה יתרונות בולטים: הוא משמש כמעין בית המאגד מידע מורחב עלינו כיוצרים, על הספר או הספרים שלנו והמלצות של קוראים. אפשר לשלוח את הקישור של האתר למתעניינים או לפרסם בערוצים שונים, לקדם באמצעותו את הספר בתשלום בצורה אפקטיבית ולהיחשף לקהל גדול, לפרסם בו תוכן מתחדש שיעניין את הקוראים, לאסוף פרטים של מתעניינים וליצור רשימת תפוצה.  אתר אינטרנט הוא נכס דיגיטלי עצמאי שלא תלוי בפלטפורמות כמו מדיה חברתית, הוא משדר רצינות [...]

לפרטים נוספים...
שבוע הספר העברי - איך לשווק

שבוע הספר – מסורת של חגיגת ספרים

רבים מאיתנו זוכרים את יריד שבוע הספר עוד מהילדות, את השיטוט עם בני המשפחה והחברים בין הדוכנים העמוסים ספרים צבעוניים ואת המפגשים המרגשים עם הסופרות והסופרים האהובים והמוערכים. המסורת שהחלה לפני למעלה מחמישים שנה היא מפעל של התאחדות בעלי הוצאות הספרים בישראל המונה כיום כ-120 הוצאות לאור ואיפאבליש היא אחת מהן. השנה יתקיימו אירועי שבוע הספר בין התאריכים 14 ל- 24 ביוני בשרונה תל אביב. שלל האירועים יהפכו את שרונה מעוד מתחם קניות לחנות הספרים הגדולה בישראל עם חמישים אלף [...]

לפרטים נוספים...
יניב זייד

ריאיון חגיגי עם ד”ר יניב זייד לכבוד חודש הספר

לכבוד חודש הספר שהגיע אלינו, ראיינו את ד”ר יניב זייד “דוקטור שכנוע”, מומחה בינלאומי לשיווק, שכנוע, מכירות, העברת מסרים ומשא ומתן. מרצה ומנטור בארץ ובחו”ל, בעל תואר דוקטור למשפטים, עורך דין ומגשר. עד כה הוציא לאור 11 ספרים, כולם רבי מכר, שישה בעברית וחמישה באנגלית. הספרים תורגמו לשפות רבות ונמכרו במאות אלפי עותקים בארץ ובעולם. נשוי בשנית ואב לשני ילדים, גר בתל אביב.  איך התחיל עניין הכתיבה? “היה לי חלום ילדות להיות סופר, אני חיפאי במקור ובגיל שש או שבע הלכתי [...]

לפרטים נוספים...
איך לשווק את הספר שלך בחינם

איך לשווק את הספר שלך בחינם

בואו נניח את הדברים על השולחן, כשאנחנו רואים ספר כמוצר לכל דבר שאנו רוצים למכור, חשוב להסתכל למציאות בעיניים: אפשרויות הפרסום או הקידום הקיימות כמו קידום ממומן במדיה החברתית, פרסום בגוגל או יחסי ציבור הם שירותים הדורשים תקציב נכבד, ואילו הספר הוא מוצר שעלותו נמוכה בדרך כלל וכדי להרוויח ממנו (ולא רק לכסות הוצאות) עלינו למכור עותקים רבים. כשיש לנו ספר אחד, לרוב הדבר לא יהיה משתלם.  אז מה אפשר לעשות כדי לקדם את הספר בכל זאת? לשמחתנו, יש מגוון [...]

לפרטים נוספים...
אמיר אור לי

ריאיון עם אמיר אור-לי, מחבר הספר: ״מבוסס על סיפור אמיתי״

ריאיון עם אמיר אור-לי, מחבר הספר: ״מבוסס על סיפור אמיתי״ אמיר אור-לי, יליד 1955, הוא בן הדור הרביעי לחלוצי העלייה השנייה. אמיר הוא מורה דרך, בעל תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל, תואר שני במקרא ותואר שני נוסף בספרות עברית. את חייו המקצועיים החל כמדריך בחברה להגנת הטבע, ובמשך עשרות שנים הוא מדריך תיירים בארץ ומרצה להיסטוריה של עם ישראל ומקרא בתוכניות אקדמיות עבור אוניברסיטאות בחו״ל. הספר “מבוסס על סיפור אמיתי” מתאר את קורותיהם של ארבעה דורות של משפחה דתית לאומית [...]

לפרטים נוספים...
באיזה גוף לכתוב את הספר שלי, ראשון או שלישי?

באיזה גוף לכתוב את הספר שלי, ראשון או שלישי?

אחת הדילמות המאתגרות שכותבים מתחבטים בה כשהם כותבים ספר היא: באיזה גוף לכתוב – גוף ראשון או שלישי? הבחירה הזו תקבע את הדרך שבה הסיפור יימסר לקורא, את הזווית שממנה הוא יסופר, ולכן היא תשפיע על החוויה של הקורא. הן לכתיבה בגוף שלישי והן לכתיבה בגוף ראשון יש יתרונות וחסרונות וכדאי להכיר אותם לפני שבוחרים באיזו דרך לכתוב את הספר. מספר בגוף שלישי הוא לרוב מספר כל יודע שיכול להיצמד לנקודות מבטן של דמויות שונות, הוא יודע מה קרה בעבר ומה [...]

לפרטים נוספים...
WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים