עשרה צעדים לקידום הספר שלכם ברשתות החברתיות: המדריך לסופרים בעידן הדיגיטלי

עשרה צעדים לקידום הספר שלכם ברשתות החברתיות - המדריך לסופרים בעידן הדיגיטלי

עשרה צעדים לקידום הספר שלכם ברשתות החברתיות: המדריך לסופרים בעידן הדיגיטלי

עשרה צעדים לקידום הספר שלכם ברשתות החברתיות: המדריך לסופרים בעידן הדיגיטלי

בעידן הדיגיטלי של ימינו, סופרים רבים מתמודדים עם אתגר השיווק וקידום ספריהם בתום תהליך ההוצאה לאור: איך ליצור נוכחות משמעותית ברשתות החברתיות ולקדם את ספריהם בצורה יעילה. רבים מרגישים מוצפים כשהם מוצאים את עצמם ניצבים בפני עולם שיווק הספרים העכשווי, ומתקשים לגשר על הפער בין כישורי הכתיבה שלהם לבין הדרישות של הנוכחות ברשת. בלבול, הצפה, פחד מחשיפה וחוסר ידע בתחום השיווק הדיגיטלי הם מכשולים נפוצים, המונעים מסופרים רבים להגיע לקהל הקוראים הפוטנציאלי של ספריהם.

 

למרות האתגרים, חשוב להבין שנוכחות דיגיטלית היא חיונית עבור סופרים בשוק המורכב של היום. הרשתות החברתיות מספקות פלטפורמה ייחודית ליצירת קשר ישיר עם קוראים, לבניית קהילה סביב ספרים דיגיטליים ומודפסים, ולהגדלת החשיפה באופן משמעותי. שיווק ספרים במדיה החברתית מאפשר לסופרים להגיע לקהלים חדשים, לקבל משוב מיידי ולבנות מוניטין כסופרים – כל זאת בעלות נמוכה יחסית לערוצי שיווק ספרים מסורתיים כמו יח”ץ, פרסומות בתשלום בערוצים המסורתיים כמו רדיו ועיתונות.

 

כדי להתחיל ביצירת נוכחות ברשתות החברתיות לקידום ספריכם, הנה כמה צעדים ראשונים:

 

  1. בחרו את הפלטפורמות המתאימות לשיווק הספר שלכם. פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק הן אפשרויות מצוינות לקידום ספרים. התמקדו תחילה באחת או שתיים שבהן אתם מרגישים בנוח. חשוב לחקור את קהל היעד שלכם באותה המדיה ולהבין מהו סוג התוכן שמעניין אותו. זכרו כי לכל רשת חברתית יש את הייחודיות והנורמות שלה, ולכן חשוב להתאים את התוכן והאסטרטגיה לכל פלטפורמה בנפרד.

 

  1. צרו פרופילים מקצועיים ומושכים לקידום הספר. השתמשו בתמונת פרופיל איכותית, כתבו ביו מעניין והוסיפו קישורים לקניית הספר, גם בדיגיטל. אם טרם הפקתם את הספר בפורמט זה של ספר דיגיטלי, מומלץ לעשות זאת, קהל קוראי הספרים הדיגיטליים הולך וגדל מדי יום. 

לפרטים על הפקה והפצה של ספר דיגיטלי לחצו כאן.

וודאו שהתיאור המופיע בראש הפרופיל או העמוד שלכם כולל מילות מפתח רלוונטיות, שיעזרו לקוראים פוטנציאליים למצוא אתכם בחיפושים ברשתות החברתיות. 

  1. צרו תוכן מעניין ורלוונטי לקהל היעד שלכם. למשל, ציטוטים מהספרים, שיתופים על תהליך הכתיבה, העריכה וההוצאה לאור. קוראים אוהבים להציץ אל מאחורי הקלעים של יצירת ספרים. תוכלו לפרסם גם המלצות שכתבו קוראים ובלוגרים. שקלו ליצור סדרת פוסטים או וידאו קצרים המתארים את השראה מאחורי הספר או מספקים טיפים הקשורים לנושא הספר. זה יכול לעורר עניין ומעורבות.
  2. השתמשו בכלי עזר כמו Canva ליצירת עיצובים ותמונות שמושכות את העין. נסו ליצור תבנית עיצוב עקבית שתשמש אתכם בכל הפלטפורמות, כדי שיוכלו לזהות אתכם. אל תהססו להשתמש בצבעים חיים ובטיפוגרפיה מעניינת כדי למשוך תשומת לב, אך וודאו שהעיצוב תואם את הטון והנושא של הספר שלכם. מומלץ להשתמש בצבעים ובטיפוגרפיה שמופיעים על הכריכה, וכך הקוראים יזהו את הפוסטים שלכם עם הספר.
  3. קבעו לוח זמנים לפרסום התוכן. תכנון עוזר ליצירת עקביות ועקביות היא המפתח להצלחה בשיווק ספרים ברשתות החברתיות ונדרשת לכך סבלנות. שיווק הוא לא משהו שעושים פעם אחת או לזמן מוגבל, אלא מרתון. נסו לשמור על מוטיבציה ועקביות בעזרת הצבת יעדים קטנים ואפשריים: למשל להוסיף מספר עוקבים מסוים לעמוד האינסטגרם שלכם, לפרסם מספר פוסטים מסוים בכל שבוע. 
  4. תקשרו באופן פעיל עם קוראים ובלוגרים המתעניינים בספרים בז’אנר שלכם. הגיבו לתגובות, שאלו שאלות ועודדו דיון על הנושאים שבהם עוסק הספר שלכם (או ספרים אחרים בז’אנר). נסו ליזום דיונים מעניינים ומעמיקים שיגרמו לקוראים לחזור ולהתעניין בתוכן שלכם. שקלו גם ליצור קבוצות דיון או מועדוני קריאה וירטואליים סביב הספר או הז’אנר שלכם.
  5. ארגנו אירועים וירטואליים כמו מפגשי קריאה מקוונים או שידור חי של שאלות ותשובות. הכינו מראש נושאים מעניינים לדיון ושאלות שיעוררו שיחה. שקלו לשתף פעולה עם סופרים אחרים או מומחים בתחום, כדי להגדיל את העניין והערך של האירועים הללו. זכרו לפרסם את האירועים מראש ולעודד השתתפות פעילה של הקהל.
  6. עודדו קוראים לשתף ולכתוב ביקורות על הספר שלכם. שקלו ליצור תמריצים עבור ביקורות, כמו הגרלה של עותק חתום או שיחת וידאו אישית עם המחבר. זכרו לענות על כל ביקורת, חיובית או שלילית, בצורה מקצועית ומכבדת. כך תוכלו לבנות קשר עם הקוראים שלכם ולעודד אחרים לכתוב סקירות גם כן.
  7. נסו להעריך מה עבד לכם בשיווק ומה לא. אלו פוסטים הביאו למעורבות רבה יותר? לפניות ורכישות של הספר? נתחו את הנתונים שהפלטפורמות מספקת על חשיפה של כל פוסט והמעורבות בו.
  8. שתפו פעולה עם סופרים ובלוגרים כדי להגדיל את החשיפה לספר שלכם. חשבו על דרכים יצירתיות לשיתופי פעולה, כמו כתיבת פוסטים אורחים, החלפת המלצות על ספרים או אפילו יצירת תוכן משותף. זכרו שהמטרה היא ליצור מצב של win-win עבור כל הצדדים המעורבים. 

 

לסיכום, זכרו כי בניית נוכחות ברשתות החברתיות היא תהליך הדרגתי. כל צעד קטן מאפשר לכם לחשוף את הספר שלכם לעוד ועוד קוראים. התחילו באטיות, התמקדו באיכות על פני כמות (פוסטים עם ערך ותוכן ולא פרסומות סתמיות) והתמידו. עם הזמן, תראו כיצד הקהילה  גדלה והספרים שלכם מגיעים לקוראים חדשים.

 

אם אתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה נוספת בהוצאה לאור ובשיווק ספרים מודפסים ודיגיטליים, אנחנו כאן בשבילכם. איפאבליש מציעה שירותים המותאמים במיוחד לסופרים עצמאים. צרו איתנו קשר כדי להגדיל את הנוכחות של ספריכם ברשת בעזרת הפקה של ספרים דיגיטליים ובהפצתם בחנויות הספרים המקוונות ובספריות.

Share this post


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים