איך להצליח בפרויקט מימון המונים?

מימון המונים

איך להצליח בפרויקט מימון המונים?

החלטתם להוציא לאור את ספרכם באמצעות מימון המונים – ברכות! השיטה הזו הפכה לנפוצה יותר ויותר בקרב סופרים צעירים וותיקים כאחד. לשיטה זו יתרונות רבים. תוכלו לקרוא על כל היתרונות (וגם קצת על השיטה) כאן.
אבל איך פועלים כדי להצליח בגיוס? בואו נבדוק…

רגע לפני שמתחילים
ההכנות הראשונות מחולקות לשניים: בחירת הוצאת הספרים שאיתה תעבדו ובחירת אתר הגיוס שבו תעלו את הפרויקט שלכם לאוויר.
כשאתם מחליטים לבחור עם איזו הוצאת ספרים להוציא את יצירתכם לאור בדקו כי זכויות הספר נשמרות אצלכם. בנוסף מומלץ לברר אם יש אפשרות לשלוח את הספר ללקטורה לפני הוצאת הספר, כדי לקבל חוות דעת מקצועית על טיב הספר ולבחון אם יש צורך בעריכה ספרותית.
השלב הבא: איתור האתר.
בחנו את אתרי גיוס הכספים השונים ברחבי הרשת ובדקו איזו מבין גישות הגיוס מתאימה לכם יותר.
האם אתם טיפוסים של ‘הכול או כלום’ ומעדיפים פרויקט שבו הסכומים נגבים מהתומכים רק כאשר מגיעים לתאריך היעד וכל הסכום מגויס, או שאתם טיפוסים ‘גמישים’ ומתאים לכם פרויקט שבו כל סכום שתגייסו עד לתאריך היעד יעבור אליכם. במקרה כזה, אם לא תגיעו לסכום הדרוש לכם להוצאת הספר תשלימו את היתר מכיסכם.

צרו לעצמכם שותפים לדרך
כשבועיים לפני שאתם מרימים את קמפיין מימון ההמונים שלכם כדאי שתגייסו את כל החברים הקרובים ובני המשפחה לטובת העניין. פתחו קבוצת פייסבוק וצרפו אליה את כל מי שיכול לעזור לכם להפיץ את הבשורה.
אתם עוד תצטרכו אותם בהמשך…

pinky-swear

אתם באוויר! פתחתם פרויקט גיוס!
שנייה לפני שאתם רצים לשתף את הפרויקט בפייסבוק \ באינסטגרם \ בסנאפצ’ט \ במקושרים…
כדאי שתזכרו שכמו שאתם אוהבים להיות חלק מהצלחה, כך גם אנשים אחרים. לכן כדאי מאוד שתשתפו את הפרויקט בימים הראשונים רק בקבוצה שפתחתם. העניקו לחברי הקבוצה את הזכות להיות הראשונים שתומכים בכם ולוקחים חלק במימון הפרויקט. בקשו מהחברים להפיץ את הבשורה בקרב חבריהם. כן, זו ההזדמנות לבקש מאימא שלכם שתדבר עם החברות שלה מחוג הקרמיקה, מהדודה שלכם שתשתף את חברותיה משיעור פילאטיס – ובגדול, לנסות להגדיל את אחוזי התמיכה כמה שיותר בטרם תפרסמו זאת בעצכם קבל עם ופייסבוק.
יש שיגדירו את פתיחת פרויקט גיוס למימון המונים כביקור בלונה פארק: אפשר להגיע לגבהים מטורפים של רגש ממש כמו בגלגל ענק, לראות את ערך הספר לפי כמות התומכים, ממש כמו ביקור בביתן המראות; להתמודד עם כל הפחדים כולם ממש כמו ברכבת שדים.
החוכמה היא לחבר את כל החוויות האלה למקשה אחת וליצור תהליך מרגש שיוביל אתכם לעבר הצלחה גדולה.

הניעו לפעולה
כל בוקר במהלך ימי הפרויקט העלו פוסט אחד בנושא בפייסבוק. בפוסט תחגגו את התקדמות הפרויקט או שתודו לאנשים שתמכו בו במהלך היום הקודם. נצלו את האפשרות שאתר הפרויקט מעניק לכם לקשר עם התומכים, ומפעם לפעם שלחו להם הודעה על התקדמות הפרויקט ובקשו מהם שיסיעו לכם להפיץ את הבשורה. שלחו הודעות אישיות למכרים, שכנים וחברים רחוקים ושתפו אותם בדרך שעברתם למען הוצאת הספר לאור.
הרי כל אחד היה רוצה להרגיש קצת ‘עוזי חיטמן’ ולסייע לכם להגשים חלום.

greeting-card

סוף הוא תמיד התחלה
ככל שתאריך סיום הפרויקט יתקרב הלחץ, כצפוי, יגבר. אל תפסיקו לעבוד, לשתף וליצור תנועה ובאזז סביב הפרויקט שלכם. הקדישו את הימים האחרונים למאמץ אחרון בטרם תראו תוצאות. דעו, זהו רק עוד שלב בדרך להגשמת חלום הספר שלכם.
רגע לפני שתגיעו לשלב ההפקה הרשו לעצמכם לשאול סופרים שהצליחו לגייס את הכסף בפרויקט שלהם, מהי לדעתם הדרך הטובה והנכונה לשלוח את הספרים והתשורות האחרות לתומכים שלכם.
הקפידו לוודא שכל התשורות והספרים הגיעו ליעדם.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


שינוי גודל גופנים