איך לערוך השקה וירטואלית לספר

איך לערוך השקה וירטואלית לספר

איך לערוך השקה וירטואלית לספר

איך לערוך השקה וירטואלית לספר

רובנו מבלים חלק מזמננו בעולם הווירטואלי: בין אם מדובר במדיה חברתית, אתרי אינטרנט, למידה אונליין או פגישות בזום. לכך יש חסרונות אך גם יתרונות, כמו האפשרות לערוך אירוע וירטואלי כדי להשיק את הספר שלנו וכך להגיע לקוראים רבים יותר, לחסוך בעלויות וליצור באז סביב הספר שלנו. ההשקה הווירטואלית לא חייבת להחליף את הדבר האמיתי, אך היא תוספת מצוינת למסיבת ההשקה עם המעגל הקרוב.

השקה וירטואלית לספר – איך עושים זאת?

את האירוע עצמו אפשר לקיים כשידור לייב חגיגי באחת הפלטפורמות שהקוראים שלנו נמצאים בה: פרופיל הפייסבוק, קבוצת הפייסבוק שלנו או בשיתוף עם אחת מקבוצות הקוראים, לייב באינסטגרם או אפילו מפגש בזום. בלייב מומלץ לספר על הספר, על תהליך הכתיבה ולהקריא קטעים נבחרים. בסיום הלייב להזמין את המשתתפים לקנות את הספר.

מה כדאי להכין להשקה הוירטואלית?

כדי שיגיעו כמה שיותר אנשים להשקה מומלץ להתכונן לכך מראש, עוד בשלב הפקת הספר. כדאי להתחיל לספר בפלטפורמות השונות במדיה החברתית (וגם בחיים האמיתיים) על הספר, לתכנן ולכתוב מראש פוסטים עם שיתוף על תהליך הכתיבה וההפקה של הספר, עדכון על סיום שלבים שונים בתהליך ההוצאה לאור, לערוך חשיפת כריכה לספר ואפילו לפרסם טריילר לספר.

אפשר גם להקים קבוצת פייסבוק ולהזמין אליה חברים המגלים עניין בכתיבה שלנו. זהו המקום לשיתוף התכנים שלנו, כולל קטעים מהספר, וליצירת אווירת התרגשות וציפייה.

דרך נוספת ליצור ציפייה, לעורר סקרנות ולשמור על קשר עם הקוראים היא לבנות רשימת תפוצה: להציע את הפרק הראשון של הספר שלנו להורדה בהזנת המייל בדף נחיתה באחת ממערכות הדיוור, ואחר כך לעדכן את הנרשמים על השקת הספר וההזדמנות לקנות אותו.

אפשר לעודד את חברי הקהילה לשתף במדיה החברתית את אירוע ההשקה הווירטואלי בכך שנציע לערוך הגרלה בין כל המשתפים ולהעניק עותק של הספר במתנה (או מתנה אחרת, כמו גיפטקארד לרכישת ספרים).

כדי לאפשר לקנות את הספר בנוחות וביעילות ולא לפספס קוראים בגלל הודעות או תגובות שלא ראינו, מומלץ להפנות אותם ישירות לקישור באחת מחנויות הספרים המוכרות את הספר או להקים דף נחיתה למכירת הספר שלנו: מיני אתר המרכז מידע על הספר ומאפשר רכישה מאובטחת בתשלום מראש על הספר והמשלוח. 

לסיכום, השקה וירטואלית לספר היא הזדמנות לחגוג את הוצאת הספר לאור אך גם לחשוף אותו בפני מעגלים גדולים של קוראים ולקדם מכירות. מומלץ להיערך אליה בחוכמה ולהשתמש בפלטפורמות האינטרנטיות הזמינות.

 

Share this post


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים