איך לשווק את הספר שלכם במדיה החברתית בשבוע הספר 2025

איך לשווק את הספר שלכם במדיה החברתית בשבוע הספר 2025

איך לשווק את הספר שלכם במדיה החברתית בשבוע הספר 2025

שבוע הספר הוא אירוע חגיגי, מרגש ומלא בהזדמנויות. בעשור האחרון, לצד היריד הפיזי, אירועי שבוע הספר מתרחשים לא פחות גם במרחב הווירטואלי, ומאפשרים לסופרים להגיע לקהלים רחבים יותר וליצור קשר מתמשך עם הקוראות והקוראים. אז איך לשווק את הספר שלכם במדיה החברתית, לפני שבוע הספר, במהלך היריד עצמו, אחריו, ואיך תוכלו להשתמש בתכנים האלו במשך כל השנה? 

תוכן מקדים לשבוע הספר: יוצרים עניין

כדי להצליח בשבוע הספר, מומלץ להתחיל את ההכנות מבעוד מועד. אל תחכו ליום הראשון של היריד כדי לפרסם שאתם משתתפים בו; התחילו לפחות שבוע מראש, כדי לבנות מתח ועניין אצל הקהל שלכם. עדכנו ברשתות החברתיות שאתם עומדים להשתתף ביריד, ושתפו את מועד ההגעה המדויק שלכם לדוכן. הוסיפו את ההאשטגים של השנה: 

#שבוע_הספר_העברי_2025 

#שבועהספר

#בוקטוק

#בוקטוקישראל

#booktok

#שבועהספרהעברי

השתמשו בסוגי תוכן שונים כמו הצצות לקטעים מהספר, המלצות מקוראים או פוסטים עם סיפורים אישיים על תהליך הכתיבה. צרו אירוע בפייסבוק והזמינו את העוקבים להגיע לפגוש אתכם פנים אל פנים. הזכירו להם שזו הזדמנות נהדרת להכיר אתכם ולהשיג ספר עם הקדשה אישית.

במהלך שבוע הספר: מפרסמים בלייב

שבוע הספר עצמו הוא שיא הפעילות ברשתות החברתיות. אנשים מחפשים תוכן מעניין על האירוע, וזו הזדמנות נהדרת ליצור מעורבות. פרסמו תמונות וסרטונים בזמן אמת מהדוכן שלכם בפיד ובסטורי, והראו את הספרים ואת הקהל שמבקר אתכם. גם פה הקפידו להשתמש בהאשטגים המרכזיים כדי להגדיל חשיפה.

שידורי לייב בפייסבוק או באינסטגרם הם דרך מצוינת להגיע לקהל שאין באפשרותו להגיע ליריד פיזית. תוכלו לראיין קוראים שהגיעו במיוחד לפגוש אתכם, או לשתף רגעים מרגשים כגון הקדשות אישיות ותגובות של קוראים חדשים. אל תשכחו לתייג אנשים שמצטלמים אתכם, כדי שיחלקו את התכנים שלכם ויגדילו את החשיפה.

שימוש חכם במדיה החברתית בשבוע הספר יכול להפוך מבקרים סקרנים לעוקבים נאמנים ולקוראים מסורים.  גם בהמשך.

אחרי שבוע הספר: המומנטום לא חייב להיעלם

שבוע הספר הסתיים? זה לא אומר שהשיח ברשת חייב להיפסק. עכשיו הגיע הזמן לפרסם פוסטים של הכרת תודה, לשתף חוויות מרגשות ותמונות נבחרות מהאירוע. פוסטים אלה משדרים לקהל שלכם שאתם מעריכים את התמיכה והביקור שלהם בדוכן שלכם.

קוראים או קולגות שהיו חלק מהחוויה שלכם. חשוב שתיצרו המשכיות: שתפו גלריית תמונות מרגעים מרגשים, סרטוני סיכום או עדויות של קוראים שפגשתם ביריד. זו דרך נפלאה לשמור על הקשר ולגרום לאנשים להמשיך לעקוב אחריכם, גם אחרי שהאירוע הסתיים.

איך להשתמש בחומרים כל השנה

התכנים שנוצרו בשבוע הספר לא חייבים להיעלם בסוף יוני. למעשה, הם יכולים לשמש אתכם לאורך השנה כולה ואפילו בפרסום לקראת שבוע הספר בשנה הבאה. אפשר להפוך אותם לפוסטים נוסטלגיים, להזכיר רגעים משמעותיים ולהשתמש בהם כדי לשווק אירועים וספרים עתידיים.

לדוגמה, אם צילמתם סרטון קצר ומרגש עם קורא שהתלהב מהספר שלכם, תוכלו להשתמש בו בהמשך השנה כדי לפרסם המלצות אותנטיות. תמונות מהדוכן יכולות להופיע בפוסטים של "מאחורי הקלעים" וליצור עניין מחודש. גם שיתופי פעולה עם סופרים אחרים שהכרתם ביריד יכולים להוביל לתכנים משותפים במהלך השנה.

זכרו: כל תוכן שיצרתם בשבוע הספר הוא נכס, וכדאי להשתמש בו כדי להעשיר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם לאורך זמן.

טיפים נוספים 

כדי למנף עוד יותר את הפעילות ברשת לקראת שבוע הספר, שקלו להשתמש ברשימת התפוצה שלכם לקראת היריד. שלחו לקוראים שלכם מיילים מותאמים אישית שיזכירו להם להגיע לדוכן, וספקו להם סיבה טובה לבקר אתכם.

שיתוף פעולה עם סופרים אחרים הוא אסטרטגיה מצוינת – תוכלו לראיין זה את זה בלייב, או להעלות פוסטים משותפים שיגדילו את החשיפה של כולכם.

כמו כן, אספו במהלך היריד המלצות וביקורות חיוביות מקוראים, והשתמשו בהן במהלך השנה בפוסטים שיווקיים ובניוזלטרים. המלצות אותנטיות הן כלי רב עוצמה לשיווק ספרים.

סיכום: להפוך את שבוע הספר לחגיגה מתמשכת ברשת

שבוע הספר הוא לא רק הזדמנות למכור ספרים, אלא אירוע שמאפשר לכם ליצור קשר משמעותי ומתמשך עם קהל הקוראים שלכם. בעזרת תוכן מתוכנן, שידורי לייב, פוסטים אותנטיים ושימוש נכון בהאשטגים תוכלו להפוך את היריד לחגיגה מתמשכת, כזו שלא נגמרת כשהדוכנים מתקפלים.

קחו את ההזדמנות הזו בשתי ידיים, השקיעו ביצירת תוכן איכותי, וזכרו שעם קצת יצירתיות, שבוע הספר יכול להפוך מחגיגה שנתית אחת לקשר חם ומשמעותי שנמשך כל השנה.

 

Share this post