לא שילמתם על לקטורה? אתם המוצר!

לא שילמתם על לקטורה? אתם המוצר!

לא שילמתם על לקטורה? אתם המוצר!

מי ששלח את ספרו לאחת ההוצאות לאור נתקל לרוב באחד משני המצבים הבאים: הוא נדרש לשלם מחיר סמלי על לקטורה, וברוב המקרים נדחה בידי ההוצאה, או לא נדרש לשלם, זכה לשבחים על ספרו והוזמן להוציא לאור בהוצאה. במימונו, כמובן.

עוד על סוגי ההוצאות לאור ואיך מוציאים ספר לאור במאמר הזה

למה זה קורה? 

כמה מן ההוצאות לאור, הגדולות בעיקר, מוציאות לאור את הספרים במימונן, מגמה ההולכת ופוחתת עם השנים. הוצאות אלו דורשות, לרוב, תשלום סמלי על לקטורה, סינון, אם תרצו, או חוות דעת קצרה על כתב היד. הוצאות אלה בוחרות בקפידה מעטים מכתבי היד הנשלחים אליהן מכותבים וכותבות החולמים להוציא את ספריהם לאור, ודוחות את רובם. לעומת זאת, הוצאות לאור במימון המחבר (כלומר, המחבר הוא המשלם על תהליך ההוצאה לאור) יוציאו לאור, לרוב, כל ספר. ואם תשאלו אותנו, זו מציאות נפלאה עבור יוצרים שיכולים להעניק לעולם את יצירתם, מבלי שיצטרכו להיתקל בשומרי סף, וכך להגיע ישירות לקוראים ולקוראות.

סוד שחלק מההוצאות לאור לא רוצות שתדעו:

יש בין ההוצאות מהסוג האחרון אלה המעבירות תהליך לקטורה, אולם זהו לא תהליך מקצועי ואובייקטיבי, אלא כזה שנועד, בעיקר, לשכנע את הכותב לבחור בשירותיהם וליצור את התחושה שספרם “נבחר” בידי ההוצאה, אף שאין זו האמת. כי, כאמור, הן יוציאו לאור כמעט כל ספר. אמנם הלקטורה בחינם, אך, כידוע, אם אינכם משלמים על המוצר – אתם המוצר.

ההוצאות הגדולות מוכרחות לבדוק אם משתלם להן להוציא לאור את הספר, כי הן נושאות בעלויות ההוצאה לאור, אולם קריטריון זה לא חל על ההוצאות לאור במימון המחבר, מהסיבה המובנת: המחבר הוא המשלם על כך.

מה הדרך שלנו כהוצאה לאור?

אנחנו הוצאה לאור במימון המחבר השואפת לאפשר לכל אדם שרוצה להשמיע את קולו בעולם באמצעות הוצאה לאור של ספר – לעשות זאת. אנחנו מספקים את השירותים המקצועיים והאיכותיים הנדרשים לכותב כדי להוציא את המיטב מהיצירה שלו ולהגיש אותה בצורה הטובה ביותר לקורא ומתוך התאמה אישית לצרכיו ולצורכי הספר.

לקטורה או חוות דעת מקצועית היא אחד השירותים שאנו מספקים, והיא ניתנת מפי עורכות ועורכי ספרות (סוג של עורך תוכן) המעניקים חוות דעת מקיפה, אובייקטיבית ומקצועית המשקפת לכותב את מצב כתב היד, הפוטנציאל שלו והמלצות לשיפורו. אם המחבר.ת ממשיכ.ה לעריכה ספרותית – התשלום ששולם על הלקטורה יופחת ממחיר העריכה. 

לסיכום, אנחנו מאמינים בשקיפות וביחס הוגן ומקצועי. זו הסיבה לכך שאנו מעניקים שירותי לקטורה, ככל שירות מקצועי נוסף, ומטרתה לתת לכם ידע וכלים שיעזרו לכם לשפר את כתב היד לפני תהליך ההוצאה לאור. 

 

Share this post


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים