רשימת תפוצה – הכלי שיסייע לך בשיווק ספרים

רשימת תפוצה – הכלי שיסייע לך בשיווק ספרים

רשימת תפוצה – הכלי שיסייע לך בשיווק ספרים

רשימת תפוצה – הכלי שיסייע לך בשיווק ספרים

אם נשתמש במטפורה מעולם הספרות, כמעט כל סופר שמחליט לשווק את ספריו, מוצא את עצמו בתוך מאורת ארנב מסתורית, שבתוכה אינספור סודות שיווק המסתתרים מאחורי דלתות סודיות. 

היום נדבר על אחד ה"סודות" האלה: רשימת תפוצה.

רשימת תפוצה היא כלי שיווקי עוצמתי: זוהי רשימת מיילים של הקוראים שלנו בפועל ושל הקוראים הפוטנציאליים שלנו, רשימה שאנו יכולים לשווק לה את הספרים שלנו. זו דרך נפלאה לשמור על קשר עם מתעניינים ולסקרן אותם, בלי להזדקק לאמצעים נוספים, כמו מדיה חברתית – גורם מתווך שלא תמיד מביא לחשיפה הרצויה של התוכן שלנו לעוקבים המדויקים.

מה מאפשרת לנו רשימת תפוצה?

  • שליחת עדכונים: יש סוגים שונים של תוכן שאפשר לשלוח לנמענים: עדכונים על הטבות ומבצעים, המלצות על הספרים שלנו, סיפורים על מאחורי הקלעים של תהליך הכתיבה וההוצאה לאור, שיתוף בסיפורים אישיים הקשורים לספר ובטיפים שלמדנו בדרך.
  • בניית מערכת יחסים עם הנמענים: דרך השיתוף בתוכן במיילים, יוצרים מערכת יחסים עם הנמענים: התוכן מאפשר לנמענים להכיר את הספרים ואותנו, וההיכרות הזו מחברת אותם אלינו. החיבור גורם לאנשים לחבב אותנו, להסתקרן ולרצות לקרוא עוד, מה שעשוי בהחלט להוביל אותם לקנות את הספרים שלנו.
  • דרך אחת לעורר מעורבות של הנמענים היא לשאול אותם שאלות ולהתייעץ. מעורבות מגדילה תחושת שייכות ומחברת אלינו. דרך נוספת לעורר מעורבות היא לבקש סקירות. כך גם נעורר שיח על הספר וגם נגדיל את מאגר הסקירות שלנו ונוכל להשתמש בהן לשיווק הספר.

איך ליצור רשימת תפוצה?

ליצירת רשימת תפוצה יש שלושה שלבים:

  1. להכין מתנה חינמית להורדה: ההמלצה שלנו היא לאפשר לנרשמים להוריד את הפרק הראשון של הספר במתנה בקובץ pdfׂ. זו הדרך הטובה ביותר לסקרן קוראים ולהעניק להם טעימה מהספר, כדי שירצו לקרוא את ההמשך, וגם להבטיח שפרטיהם יישמרו לתקשורת עתידית. בסוף הקובץ נוסיף את הקישור לקניית הספר או ליצירת קשר לצורך קנייה.

  2. לבחור מערכת דיוור: לפי חוק הספאם אפשר לדוור תוכן שיווקי או מכירתי רק למי שנרשם לקבלת הדיוור. מערכת דיוור מסודרת מאפשרת גם להקים דף נחיתה – עמוד אינטרנטי בודד שאליו הנמענים יזינו את פרטיהם כדי לקבל את המתנה ולהירשם לרשימת התפוצה וגם נוכל לדוור להם באמצעותה.
    ישנן מערכות דיוור בתשלום, כמו "רב מסר" ו- "Smoove" וכן מערכות המאפשרות שימוש חינמי, כמו "mailchimp".

  3. הקמת דף נחיתה להורדת המתנה: כאמור, מערכות דיוור רבות מאפשרות להקים עמוד נחיתה לבד, בלי להזדקק לעזרתו של איש מקצוע כמו בונה אתרים, וגם לא דורשת ידע טכני. המערכות היום מאפשרות לכל אדם להקים עמוד שכזה בעזרת תבנית פשוטה. 


מי שירצה לקבל את הפרק ראשון במתנה פשוט יזין את שמו והמייל שלו בטופס הרישום שיצורף לדף הנחיתה ויקבל למייל, בצורה אוטומטית, את הקובץ של הפרק הראשון. כך לא נצטרך לשלוח לכל נרשם בנפרד את הפרק – המערכת תעשה זאת עבורנו, מה שהופך את כל העניין לפשוט ויעיל, אחרי שנשקיע בכך מעט עבודה בשלב הראשוני.

לסיכום, אחת הדרכים היעילות לשווק את הספר שלנו היא רשימת תפוצה. יש לה יתרונות רבים והיא מאפשרת לנו ליצור קהילה של עוקבים, קוראים פוטנציאליים או קוראים בפועל, לשמור איתם על קשר, לעניין ולערב אותם, ולא נדרש ידע טכני או השקעה כספית גדולה כדי להקים אותה.

בהצלחה!

Share this post