שיווק ספרים באינסטגרם
שיווק ספרים באינסטגרם
אינסטגרם היא כבר מזמן לא אפליקציה המשמשת בעיקר צעירים או חובבי צילום ואסתטיקה, אלא רשת חברתית המותקנת כמעט בכל מכשיר טלפון. כמו יוצרים אחרים, גם כותבים וסופרים השכילו להשתמש בה לקידום יצירתם – הכתיבה או הספרים שלהם. אמנם התוכן בה ויזואלי, אך יש דרכים יצירתיות ומגוונות להשתמש בה כדי לקדם טקסטים.
אם כבר "השתלטתם" על פייסבוק, ואתם מחפשים ערוץ נוסף לחשיפת היצירה לקהל חדש או קיים, אינסטגרם היא אפשרות מומלצת. כמו ברשתות החברתיות האחרות, גם באינסטגרם העיקרון המנחה הוא יצירת קהילה בעזרת תוכן המוביל למעורבות ובזכות תקשורת שלנו עם עוקבים הנחשפים לתוכן זה.
כדי לעזור למשתמשים לחשוף את התוכן ולאפשר להם גיוון, אינסטגרם מעמידה לרשותם כמה כלים:
פיד:
כמו בפייסבוק גם כאן כל משתמש יכול להעלות פוסטים לפיד ולצפות בפוסטים של החשבונות שהוא עוקב אחריהם. באינסטגרם התמונה היא המוקד והמלל מלווה אותה, בניגוד לפייסבוק ששם הדבר הפוך. אומנם כשמדובר בכתיבה או ספרים הטקסט עומד במרכז, אך אפשר להכין תמונה של ציטוט או לצלם את הספר, תמונה מפינה יפה שכותבים בה או כל תמונה להשראה שיכולה להתאים למלל. כמו כן, אפשר לפרסם צילומי מסך עם המלצות קוראים וסרטונים.
סטורי:
הסטורי הוא פיצ'ר המאפשר הצצה אל "מאחורי הקלעים" של חיינו או של תהליך הכתיבה. אפשר לשתף בו תמונות, טקסטים קצרים, שאלונים, סרטונים ועוד. התוכן המפורסם בסטורי נעלם כעבור 24 שעות, מה שהופך אותו לאטרקטיבי ומסקרן. הוא גם מאפשר לעוקבים להגיב בהודעה פרטית וכך לנהל איתנו שיח ישיר.
רילס:
הרילס הוא פונקציה המאפשרת לפרסם סרטונים ומספקת כלי עריכה ומגוון של מוזיקת רקע. אחד היתרונות הבולטים הוא שהרילס מעניק חשיפה גדולה יותר מאשר הפיד והסטורי וגם אנשים שאינם עוקבים שלנו נחשפים אליו, מה שמאפשר להגיע באמצעותו לעוקבים חדשים וכך להגדיל את הקהל שלנו. אומנם יצירת רילס דורשת יצירתיות, אך אפשר לחפש רילס בנושא ספרים כדי לקבל השראה לרעיונות.
לייב:
בדיוק כמו הלייב בפייסבוק, הלייב באינסטגרם מאפשר לנו לערוך שידור ישיר לקהל העוקבים שלנו. אפשר לערוך לייב בנושאים שונים: לדבר על תהליך הכתיבה, לספר על הספר, על תהליך ההוצאה לאור, לספר על ההשראה, לערוך לייב של שאלות ותשובות ועוד.
לסיכום, אינסטגרם מעמידה לרשות המשתמש כלים שונים כדי לאפשר לו ליצור תוכן מגוון ולייצר אינטרקציה עם הקהל. כדאי לנצל את הפלטפורמה והאפשרויות שהיא מעניקה כדי לזכות בחשיפה לקהל חדש או להדק את הקשר עם הקהל הקיים.
בהצלחה!