הוצאה לאור בהתאמה אישית – הדור הבא של ההוצאה לאור

הוצאה לאור בהתאמה אישית – הדור הבא של ההוצאה לאור

הוצאה לאור בהתאמה אישית – הדור הבא של ההוצאה לאור

הוצאה לאור בהתאמה אישית – הדור הבא של ההוצאה לאור

כותבים רבים הניצבים בפני ההחלטה להוציא את הספר שלהם לאור מוצאים את עצמם מול שפע של אפשרויות מבלבלות: הוצאה לאור בהוצאות המסורתיות, הוצאה לאור לבד או הוצאה לאור באחת מהוצאות הספרים במימון המחבר. כותבים שניגשו להוצאות השונות קיבלו הצעות מחיר להפקת הספר שלא תמיד תאמו ליכולות ולצרכים שלהם, מה שגרם פעמים רבות לאותם סופרים להישאר עם ארגזים הגדושים בספרים שאין להם דורש, תופסים מקום ומעלים אבק באחד מחדרי הבית, שלא לדבר על ההשקעה הכספית שירדה לטמיון.

מהי הוצאה לאור בהתאמה אישית?

דמיינו לעצמכם ששלושה סופרים פונים להוצאה לאור: האחד הוא איש מקצוע שכתב ספר עיון ובעל קהילה גדולה ברשת ו”תותח” שיווק, השנייה כתבה אסופה של סיפורים קצרים אך אינה פעילה ברשת ואין לה שום עניין לשווק, ואילו המחבר השלישי כתב סיפור חיים שראוי שיישמע ושהוא רוצה להפיץ, אפילו במתנה. האם הגיוני שכולם יקבלו אותה חבילת הוצאה לאור?

התשובה היא לא. לכל מחבר יש העדפות, יכולות וצרכים אחרים, כל ספר שונה ולכן תהליך ההוצאה לאור צריך להיות מותאם במדויק לכל אלו, תוך התחשבות במשתנים שונים. 

אלו משתנים כדאי לקחת בחשבון כשבוחרים חבילת הוצאה לאור?

המשתנה הראשון שחשוב להבין הוא למה רוצים להוציא לאור, מה המטרה. האם הרצון הוא להפיץ את היצירה שלנו לכמה שיותר קוראים, להעביר הלאה סיפור חיים לחברים ומשפחה? למצב את עצמנו כאוטוריטה של ידע בתחום שלנו או למנף את העסק בעזרת ספר מקצועי? 

המשתנה השני הוא התקציב שלנו. כשנדע כמה אנחנו מוכנים ויכולים להשקיע בספר שלנו בלי לדעת מראש כמה מתוך ההשקעה תחזור אלינו היא סיכון שמוכנים לקחת לצורך הגשמת חלום הספר. 

הדבר השלישי הוא היכולת לשווק והפניות לכך: כדי שהספר יימכר לקוראים רבים צריך לשווק אותו. חשוב לשאול את עצמנו האם אנו מבינים את המאמצים הנדרשים לשיווק הספר? האם מוכנים להשקיע בכך זמן? למידה?

שלושת המשתנים הללו ישפיעו על ההחלטה כמה עותקים להדפיס, אם להדפיס וגם להפיץ בחנויות הספרים האינטרנטיות כספר דיגיטאלי או ברשתות הספרים או להוציא לאור רק כספר דיגיטלי.

לסיכום, בבסיס המודל הנכון והעכשווי להוצאה לאור הוא מיפוי הצרכים של הסופר ושל הספר הייחודי שלו והתאמת חבילת ההוצאה לאור המדויקת עבורו.

אנו באיפאבליש דוגלים בדרך זו ועוזרים לסופרים להוציא לאור את ספריהם תוך התאמה מדויקת למכלול המשתנים המייחדים אותם.

 

Share this post


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים