הטיפים שלנו לעיצוב כריכה לספר

הטיפים שלנו לעיצוב כריכה לספר

הטיפים שלנו לעיצוב כריכה לספר

הפתגם “אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו” לא תמיד מתאים כשאנו מנסים לצוד את מבטו של הקורא הפוטנציאלי, לעורר בו סקרנות ולגרום לו להרים את הספר מהמדף בחנות הספרים הפיזית או  האינטרנטית. כשהתחרות על תשומת ליבו של הקורא רבה, חשוב שכריכת הספר שלנו תבלוט על רקע הספרים האחרים ותמשוך את מבטו של הקורא, כך שהוא ירצה לגלות עוד על הספר.

הנה כמה דברים שחשוב לדעת כשמתחילים לעבוד על עיצוב הכריכה לספר:

לחשוב על הקורא

כמחברים של הספר לא תמיד קל לנו להתבונן עליו מנקודת מבט חיצונית. אנחנו נוטים לחשוב מה היה מסקרן אותנו או שואפים להעביר את עלילת הספר לכריכה. אך חשוב לשנות פרספקטיבה ולהגדיר לעצמנו מי קהל היעד שלנו כי הוא שיקנה את הספר. 

כדאי להגדיר מהו סוג הספר והז’אנר שלו: האם זהו ספר פרוזה או ספר עיון? אם זהו ספר פרוזה נרצה להגדיר את הז’אנר (ילדים? נוער? רומן רומנטי? מדע בדיוני? מתח?), ואם זהו ספר עיון נגדיר את התחום שבו עוסק (ספר בתחום העסקים? העזרה העצמית? פסיכולוגיה?). אמנם על הכריכה להיות ייחודית אך גם “לדבר” בשפה העיצובית של הז’אנר, משום שלכל ז’אנר יש מוסכמות גם בעיצוב הכריכה  כמו פונטים, צבעים ואלמנטים עיצוביים נוספים, ואנו נרצה למשוך את הקוראים שהספר שלנו רלוונטי עבורם.

לעורר רגש

הדבר שמשפיע יותר מכל על החלטות של בני אדם הוא הרגש. לכן כדאי לעצב כריכה שתעורר רגש בעזרת דימויים מסוימים, צבעים ואלמנטים גרפיים. כדאי לתת ביטוי ויזואלי לרוח הספר ולקשר את העיצוב לאלמנט, נושא או רעיון מהספר.

נראות באינטרנט

חשוב לזכור שבחנויות הספרים האינטרנטיות הכריכה נראית קטנה לעומת כריכה במציאות ויש לקחת זאת בחשבון כשמעצבים כריכה לספר: להימנע מעומס, מדחיסות ומאלמנטים רבים, ולוודא ששם הספר ברור ובולט כנגד הרקע.

להעניק למעצב חופש פעולה 

לעיתים אנחנו מדמיינים את העיצוב של הכריכה בדרך מסוימת, אך כדאי להתכונן לכך שהרעיון שלנו לא תמיד יעלה בקנה אחד עם המטרות של עיצוב הכריכה ועם האפקט שרוצים ליצור אצל הקורא. המעצבים נשענים על ידע מקצועי שאין ברשותנו בדרך כלל וכן על ניסיון. לכן כדאי אמנם להסביר מה חשוב לנו אך גם לסמוך על המעצב (או המעצבת) ולהיות גמישים. מעצב מנוסה ישוחח איתנו בתחילת התהליך וישאל את השאלות הנכונות שיעזרו לו לעצב את הכריכה המתאימה ביותר לספר שלנו.

לסיכום, מומלץ להכיר את תפקידה של הכריכה ואת ההמלצות כדי לתקשר טוב עם מעצב הכריכה, אך גם להכיר בחשיבותם של המעצבים בעלי הניסיון שידעו לחדד עבורנו את הרעיונות ולהוציא את המיטב מתהליך העיצוב.

באיפאבליש אנחנו מספקים גם שירותי עיצוב כריכה לספר לצד שירותי הוצאה לאור אחרים, ואנו מזמינים אתכם ליצור קשר בקישור הזה ולקבל הצעת מחיר.

Share this post


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים