בלוג

למה משרדים

משרדים? בשביל מה?

אני רוצה להוציא ספר, אפשר להיפגש? ובכן, קודם כול, התשובה היא, כן. כמובן. נשמח להיפגש ולשוחח על הספר החדש שלך, להציע את מגוון השירותים שלנו ולבחון כיצד נוכל לסייע לך בתהליך המרגש כל כך. זאת הדרך הקלאסית והוותיקה להכיר הוצאת ספרים, להיפגש (ואולי להיפגש שוב, ושוב, ושוב) לחתום ולצאת לדרך. אז כן, אנחנו נשמח להיפגש, אבל – מה דעתך להוציא את הספר באופן אחר? באופן שמתאים יותר לעידן החדש שבו, בין השאר, כולנו משתדלים למקסם את העשייה שלנו, לקצר זמנים ולהיעזר בטכנולוגיה כדי [...]

לפרטים נוספים...
נועה לקס

טור אורח – נועה לקס

  שלוש טעויות נפוצות שכותבים מתחילים עושים בתהליך העבודה עם העורך הספרותי חושבים שתפקיד העורך הוא לכתוב עבורם את הספר: במהלך עבודתי כלקטורית וכעורכת, אני מקבלת המון כתבי יד עם עלילה מגובשת ומפותחת, דמויות מעניינות ורעיונות בכלל לא רעים, אבל הכתיבה עצמה… איך נגיד… רחוקה מלהיות בשלה. שמעתי מהמון מכותבים את המשפט הבא, “כן, יש המון בעיות בשפה ובתחביר, אבל זה משהו שהעורך יסדר, לא?” אז זהו, שלא. תפקידו של העורך הוא לכוון, לתת עצות, להגיד מה שווה להשאיר ולפתח ועל מה רצוי [...]

לפרטים נוספים...
אולגה זדורוב

אולגה זדורוב – על האיש שלא היה שם, ריאיון עם כותבת מעוררת השראה

  אולגה זדורוב עלתה ארצה עם משפחתה כנערה. היא למדה בבית הספר “נופי גולן”, ולא חלמה שבית הספר הזה ייככב בכותרות כל העיתונים ומהדורות החדשות, וששמו של בן זוגה ייקשר לרצח מחריד שאירע בין כותליו. אולגה ורומן הכירו במעין “שידוך”, יצאו תקופת מה, נישאו וחלמו משפחה וילדים. אלא שחלומותיהם נקטעו בבת אחת. רומן נעצר בחשד לרצח של נערה. שרשרת כואבת של התרחשויות ומחדלים הביאה להרשעתו. גם היום, כמעט 13 שנים לאחר הרצח, הפרשה מסרבת לגווע, וקולות רבים תובעים מהרשויות לנקות [...]

לפרטים נוספים...
מירי קנבסקי

מירי קנבסקי – חיובית בכל מצב. ריאיון עם כותבת מעוררת השראה

  מירי קנבסקי היא אישה גדולה מהחיים. בגיל 19 היא גילתה כי האדם שאהבה עשה את הנורא מכל והדביק אותה במחלה כרונית. אחרי שנים של הסתרה, מירי גילתה שאותו אדם עשה זאת גם לנשים אחרות והחליטה לשבור את חומת השתיקה שגזרה על עצמה ויצאה למאבק מתוקשר. בספר “חיובית” מגוללת מירי את סיפורה. לרכישת הספר לחצו כאן. “כשאני כותבת אני תמיד שואלת את עצמי – האם זה משהו שיעניין את הקוראים שלי. מצד שני אני כל הזמן בודקת את עצמי האם [...]

לפרטים נוספים...
חדר כתיבה

חדר כתיבה

חדר כתיבה שיעור שמיני –הפעם נערוך תרגיל כתיבה בארבעה שלבים, ונאתגר את עצמנו קצת יותר. בוחרים סצנה שעליה נרצה לכתוב. זה יכול להיות כל דבר בתנאי שיש בו שתי דמויות (לא פחות ולא יותר), מקום מוגדר וזמן מוגדר. למשל, שיחה בין שני אנשים שנפגשו באקראי בתחנת האוטובוס, שיחה בין מוכר הארטיקים בחוף לאחד המבלים, שיחת חברות בחתונה של חברה שלישית ועוד. כתבו בקצרה מה מתרחש בסצנה. למשל, יוחנן ומשה עומדים בתחנת האוטובוס וממתינים לקו האחרון לחולון. האוטובוס מתעכב בכרבע שעה. תארו בדיוק [...]

לפרטים נוספים...
תמי יערי

ריאיון עם תמי יערי האלופה, לרגל הוצאת שני ספרים נוספים בפורמט דיגיטלי

הוצאת ספר היא נס תמי יערי היא מנטורית מסוג אחר. היא עוסקת בתחום כעשרים שנה, מלווה לקוחות ועסקים, חיברה רבי-מכר ובעלת שיטה ייחודית ליצירת הצלחה. לכבוד החנוכה תפסנו את תמי העסוקה לריאיון קצר, על נסים ועל נפלאות שהיא רואה, כפי שהסתבר לנו, מדי יום. “אין כמעט יום בחיי שאין בו נס. כנראה שמה שאנחנו מגדירים כנס תלוי הרבה במצב התודעה שלנו. ב״משקפיים״ שדרכם אנחנו רואים את המציאות. ואני – קיבלתי או פיתחתי משקפיים שרואים ניסים ומייצרים ניסים. חווית הנס העוצמתית ביותר [...]

לפרטים נוספים...

איך לכתוב תיאור לספר? חמישה טיפים מעולים

בעידן הדיגיטלי, כל הספרים, המודפסים וכמובן הדיגיטליים, מקוטלגים במאגרים שונים. דוגמאות למאגרים שכאלו: חנות הספרים הווירטואלית, אתרים שונים העוסקים בספרים, מיזמים שונים, בלוגים ועוד. המטרה שלכם, הכותבים, לתאר את הספר שלכם בצורה הטובה והמזמינה ביותר. תיאור מרגש, קולע והכי חשוב – זה שיגרום לגולש להתעניין בספר שלכם. התיאור שתכתבו הוא בעצם שער הכניסה הראשי של הקוראים לספר. אמנם אחריו יש עוד שערים, הכריכה, הטקסט בגב הספר, ועריכה מקצועית. בשביל שהקורא יגיע לעמוד הראשון בספר, השער הראשי – כלומר התיאור צריך להיות מזמין וכזה [...]

לפרטים נוספים...

שיווק הספר הדיגיטלי שלך – המדריך

שיווק הספר הדיגיטלי שלך – המדריך בין היתרונות הגדולים של המעבר משוק הספרים המסורתי, המודפס, לספר הדיגיטלי, בולטת האפשרות של כל סופרת וסופר להוציא באופן עצמאי את הספר, ובכך לחסוך בהוצאות בצורה משמעותית, ליהנות מתמלוגים גבוהים ולשלוט על אופן וביצוע שיווק הספר. למעשה, ובניגוד לשיטות השיווק הישנות והמקובלות, שיווק בעידן שלנו הוא הרבה יותר זול ומאוד אפקטיבי. אומנם, השיווק דורש עבודה והכוונה. בדיוק לזה, נועד המאמר, ישבנו עם טובי המוחות, סרקנו את מיטב האתרים, ואנו שמחים להגיש לכם את הנוסחה שלנו לפענוח שיטות [...]

לפרטים נוספים...

איך לשמור על קשר עם הקוראים?

איך לשמור על קשר עם הקוראים?   הוצאתם ספר? מזל טוב! אנחנו יודעים כמה הרבה וקשה עבדתם עד שהגעתם לרגע המרגש הזה. השאלה “מה הלאה?” מן הסתם ניקרה במוחכם לא מעט לאורך כל תהליך העבודה על הספר – אבל עכשיו, כשהספר כבר בידיים שלכם, השאלה נעשית מהותית יותר מאי-פעם. באופן טבעי, השלב שלאחר הדפסת הספר היא הפצה שלו. כדי שתוכלו להגיע לכמה שיותר עיניים קוראות תצטרכו לשווק את הספר (ואת עצמכם). אומנם יש חברות יח”צ המתמחות בשיווק ספרים, כמו גם אנשים פרטיים [...]

לפרטים נוספים...

הגהה לאחר עימוד

הגהה לאחר עימוד או איך לא לקבל ארון בלי ידיות הפקה של ספר היא יצירה לכל דבר ועניין. דמיינו לכם ארון, כל ארון שהוא, בין אם הוא מפואר ורב דלתות ובין אם הוא קטן מידות ובעל דלת אחת – לכל ארון נדרשו חומרי גלם, מחשבה, תכנון ומלאכת בנייה. כך בדיוק עם ספר. הפקת ספר מורכבת מכמה וכמה שלבים שמאוד לא רצוי לדלג על אף אחד מהם – הרי לא הייתם רוצים לקבל ארון נטול רגליים או ארון שדלתותיו הורכבו הפוך – נכון? אף [...]

לפרטים נוספים...
שינוי גודל גופנים