מירי קנבסקי – חיובית בכל מצב. ריאיון עם כותבת מעוררת השראה

מירי קנבסקי

מירי קנבסקי – חיובית בכל מצב. ריאיון עם כותבת מעוררת השראה

 

מירי קנבסקי היא אישה גדולה מהחיים. בגיל 19 היא גילתה כי האדם שאהבה עשה את הנורא מכל והדביק אותה במחלה כרונית. אחרי שנים של הסתרה, מירי גילתה שאותו אדם עשה זאת גם לנשים אחרות והחליטה לשבור את חומת השתיקה שגזרה על עצמה ויצאה למאבק מתוקשר. בספר “חיובית” מגוללת מירי את סיפורה. לרכישת הספר לחצו כאן.

“כשאני כותבת אני תמיד שואלת את עצמי – האם זה משהו שיעניין את הקוראים שלי. מצד שני אני כל הזמן בודקת את עצמי האם אני אותנטית. זה קו מאוד דק. לעיתים קרובות קל ללכת לאיבוד מתוך רצון להגיש לקוראים משהו שהם יאהבו ולאבד את האותנטיות שלנו בדרך. אבל אם לא נהיה אותנטיים – נגלה מהר מאוד ש’זה לא עובד’. “

הסיפור שלך כולל חשיפה מאוד גדולה לסיפור אישי – האם התעוררו בך חששות בקשר לפרסום?

ודאי. בערך מאה פעם ביום. בכל פעם שמחשבה כזו עלתה, הקפדתי להזכיר לעצמי למה יצאתי לדרך. מה האש שבערה בי לספר את הסיפור שלי ומה המסרים שחשוב לי להעביר.

הזכרתי לעצמי שלא אוכל להעביר את המסרים האלה, אם אגנוז את סיפורי בגלל פחד או בושה מפני מה אנשים יחשבו. לאימי היה קצת קשה בהתחלה עם החשיפה שלי. כשהודעתי לה שאני הולכת להוציא לאור את ספרי ולהיחשף בתקשורת כאישה שחיה עם ,HIV היא אמרה “אני לא מבינה למה את עושה את זה, אבל אני אתמוך בך אם זה מה שתחליטי לעשות.”

אם היית צריכה לעבור את כל התהליך בשנית, האם היית משנה משהו בהתנהלות שלך?

אני חושבת שהייתי בעיקר דואגת יותר לעצמי. קמפיין מימון ההמונים ועבודת העריכה וההפקה של “חיובית” ערכו כשנה. לא ממש לקחתי בחשבון שזו ריצה למרחק ארוך. ראיתי רק את המשימה הבאה שיש לפניי. אם הייתי עוברת את התהליך בשנית, הייתי דואגת ליותר זמן מנוחה, הטענת מצברים, חופשות, בילוי עם חברים והייתי נעזרת יותר ברשת התמיכה שלי של האנשים הקרובים אליי כדי לאפשר לעצמי לעבור בנחת את התהליך הרגשי שהיה כרוך בהוצאה של ספר כזה לאור.

מה הם הטיפים הכי טובים שלך עבור כותב שמבקש להוציא את ספרו בעזרת מימון המונים?

הטיפ המרכזי הוא תכנון מוקדם מדוקדק. אני ממליצה להתחיל להתכונן לקמפיין מימון המונים כחודשיים-שלושה לפני. לפנות זמן, לכתוב תכנים מזמינים, להכין תשורות מעניינות, להבין מי קהל היעד של הספר, באילו דרכים ועם אילו מסרים אתם הולכים לפנות אליו. חשוב לקבוע בצורה נכונה את סכום הגיוס. לקחת בחשבון שעלולות להיות כל מיני הוצאות שאינכם צופים אותן כרגע, ולהוסיף לסכום שחישבתם עשרה אחוזים. כשהקמפיין באוויר – השתדלו לפנות כמה שיותר זמן לניהולו. זה כמו תינוק בחודש הראשון לחייו. קמפיין מוצלח צריך אתכם כמעט עשרים וארבע שעות ביממה. והטיפ החשוב ביותר הוא: שימו את כל כולכם בפרונט. הספר שלכם זה אתם. התומכים שלכם ירצו לתמוך אם אתם תצליחו לשכנע אותם שהסיפור שלכם מעניין. שאתם מעניינים. זה לא הזמן להיות ביישנים. זה הזמן לתת את עצמכם לקהל הקוראים שלכם.

איך התנהלה שגרת הכתיבה שלך?

השתדלתי לקבוע לעצמי זמנים קבועים לכתיבה, אבל לא החמרתי עם עצמי יתר על המידה אם המוזה לא באה לבקר. ככותבים, חשוב שלא נבקר ונלקה את עצמנו אם יום-יומיים או שבוע-שבועיים אנחנו לא מצליחים לכתוב. דאגתי לזמן מנוחה והשראה, כמו טיולים בים עם עצמי. לעתים כתבתי בבתי קפה, כדי לשנות אווירה. לפעמים המילים היו מגיעות אליי באמצע ביצוע עבודות בית שגרתיות, כמו שטיפת כלים או תליית כביסה ואז הייתי מייד מעלה אותן על המחשב. לעיתים זה היה קורה בזמן הליכה לסופר או בעת נהיגה. אני נושאת איתי לכל מקום מחברת ועוצרת בצד כדי לכתוב את אשר עלה.

האם במהלך עבודתך עם העורכת הספרותית התגלו חילוקי דעות?

האמת היא שלא היו בינינו חילוקי דעות משמעותיים. אולי כי בחרתי את העורכת שעמה אעבוד בקפידה, אחרי שיחות עם עשרות עורכים מקצועיים. היו כמה מקרים שבהם העורכת שלי חשבה שכדאי לקצר או להוציא מהטקסט חלקים מסוימים, או להחליף מילים אלו ואחרות שבעיניי לא תאמו את סגנון הכתיבה שלי או לא שיקפו נכונה את מה שרציתי להעביר. בדרך כלל פתרנו את הדברים האלה בשיחת טלפון.

בכל הנוגע לקיצור והידוק הטקסט לרוב הסכמתי איתה. הבנתי שאני כסופרת עלולה “להיאחז” בכל מיני פרטים בתוך הטקסט שנראים לי חשובים, אבל הם לא באמת מעניינים את הקורא ועלולים לגרום לנטישה של הספר. בחילוקי דעות לגבי סגנון הכתיבה לרוב דבקתי בדעתי, כיוון שהיה לי חשוב לשמור על הסגנון האותנטי שלי.

נושא הניוזלטר שלנו הוא צמיחה והתחדשות. ספרי איך המילים הללו פגשו אותך במהלך הכתיבה ובחודשים שלאחר יציאת הספר לאור.

בעיניי הוצאה לאור של ספר משולה ללידה. ולידה היא ללא ספק התחדשות. ובדומה לילד גם לספר יש ישות משלו מרגע צאתו לאור. אנחנו יכולים לעשות את המיטב על מנת שהוא יהיה מרתק, אותנטי, מעניין, אך בסופו של דבר היצירה עושה את דרכה בעולם ואין לנו באמת שליטה לאן היא תגיע ולאיזה קהל היא תהדהד. בנימה אישית, אוסיף שעבורי עצם ההוצאה לאור היא התחדשות. הספר יצא ממני ופינה מקום למשהו אחר להיווצר, שאני טרם יודעת מהו וזה מאוד מרגש.

אתם מוזמנים לצפות בריאיון שנערך עם מירי ולרכוש את הספר.

לפעולותיה הברוכות של מירי ולהזמנתה להרצאות בקרו באתר:
https://mirikanevsky.co.il

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים