שלושה שלבים לבחירת הוצאה לאור

שלושה שלבים לבחירת הוצאה לאור

שלושה שלבים לבחירת הוצאה לאור

שלושה שלבים לבחירת הוצאה לאור

סיימתם לכתוב ספר? נפלא! עכשיו הזמן לבחור הוצאה לאור שתפיק את ספרכם ותשווק אותו.

בחירת הוצאה לאור אינה עניין של מה בכך. בישראל יש הוצאות לאור רבות, מקצתן מתמחות בז’אנרים ספציפיים, אחרות מספקות שירותים אחדים, יש הוצאות שיציעו לכם הצעות מפתות במיוחד, ויש כאלה שקשה מאוד להתקבל אליהן. המבחר גדול, וגם הבלבול. בייחוד עבור סופרים בתחילת דרכם.

אז איך תדעו לבחור הוצאה לאור שתענה במדויק על הצרכים שלכם?

הדרך להגיע לתשובה עוברת בשאלה: מהי המטרה שלכם בהוצאת הספר?

מענה לשאלה הזאת ימקד אתכם ויכין אתכם לבחינת שוק ההוצאות לאור ויסייע לכם לבחור בהוצאה המתאימה לכם ביותר.

אם אינכם בטוחים, אם אתם מרגישים שהתשובה מורכבת, אם בכלל לא חשבתם על כך, הנה ההצעה לשלב הראשון:

שלב 1 – ספר חדש: החזון 

אחת הדרכים היעילות להשגת מטרות היא יצירת חזון.

“יצירת חזון” הוא תרגיל חשיבתי שמאפשר היווצרות של תמונת העתיד האופטימלי.

כדי שהחזון יהפוך למציאות, עדיף “לצייר” אותו באופן הפרטני ביותר.

איך עושים את זה? מדמיינים.

עצמו את עיניכם והפליגו בדמיון כמה חודשים קדימה.

איך אתם רואים את עצמכם מתנהלים עם הספר?

אתם מדמיינים דוכן חתימות בחנות הספרים?

אתם מדמיינים ראיונות בעיתונים בעקבות הוצאת הספר?

אתם מדמיינים כיצד הספר הקפיץ את העסק שלכם קדימה, אם כתבתם ספר הדרכה וייעוץ?

אתם מדמיינים פניות לעיבוד הספר לסרט?

נסו להבין מה החזון שלכם, לאן אתם רוצים להגיע עם הספר ומה ייחשב עבורכם “הצלחה”.

כעת פקחו את עיניכם וכתבו את החזון שלכם במשפט אחד, שישמש עבורכם מצפן ומורה דרך.

המשפט שתכתבו חשוב, הוא יסייע לכם הן בבחירת ההוצאה לאור והן בגיבוש הצעדים לאחר שהספר יצא לאור – כך שתוכלו לצעוד בבטחה לעבר המטרה שהצבתם.

לדוגמה: “הספר שלי יהיה רב המכר הבא בתחומו”, “הספר שלי ישנה את התנהגות בני הנוער בישראל”.

אל תהססו לחלום בענק.

שלב 2 – מפרקים את החזון 

כעת, לאחר שהגדרתם במדויק את החזון שלכם, פרקו אותו למטרות בנות השגה ולמשימות קטנות שאפשר לבצע בקלות. לדוגמה:

החזון: הספר  שלי יהיה רב-מכר עולמי בתחום המיסטיקה:

מטרות ומשימות להשגת החזון: 

המטרה: להבין מה הופך ספר לרב מכר. המשימה: למצוא מאמרים, סרטונים וספרים שמסבירים כיצד להפוך ספר לרב-מכר.

המטרה: להגיע לקהל היעד שלי, אנשים המתעניינים בנושא. המשימה: בירור אילו הוצאות לאור מתמחות בהוצאת ספרים העוסקים בתחום הרוח.

המטרה: לבדל את הספר משאר הספרים העוסקים בנושא. המשימה: להכיר את הספרים המובילים בתחום.

כדאי שרשימת המטרות והמשימות תהיה ארוכה וממוקדת. כך תוכלו להבין כיצד תגיעו להגשמת החזון שלכם שלב אחר שלב.

שלב 3 – קביעת תקציב:

זהו שלב שדורש מכם להיות כנים עם עצמכם, עם היומן שלכם ועם חשבון הבנק. הפקה של ספר והוצאתו לאור, שיווק ויח”צ דורשים משאבים של כסף, זמן וסבלנות. בדקו מה הן היכולות הכלכליות שלכם וכמה כסף אתם יכולים להקצות כהשקעה בפרויקט ההוצאה לאור.

חשוב לשקלל את כל השירותים הנלווים בכל השלבים של ההוצאה לאור:

עריכה ספרותית, עריכת לשון, הגהה לפני אחרי עימוד, כריכה, שיווק ויח”צ.

כפי שציינו, הוצאות לאור בישראל הן רבות ובהתאם – טווח המחירים להפקת הספר רחב למדי.

לאחר בירור החזון, הפריטה למטרות ומשימות, היכרות עם שלבי ההוצאה לאור והכנת תקציב, תוכלו לבחור את ההוצאה לאור המתאימה לכם ביותר.

הכינו טבלה עם שמות ההוצאות לאור הרלוונטיות לכם מבחינת הז’אנר ותנאי הקבלה, חפשו ברשת המלצות על ההוצאה ועל הספרים שהוציאה, פנו אל ההוצאות המומלצות לקבלת פרטים על תהליך העבודה ולבירור עלויות ההפקה.

 

אנחנו “איפאבליש – הוצאה לאור” מתמחים בהוצאה לאור של ספרים במגוון ז’אנרים, ויודעים כי אפשר לצאת לאור באופן מקצועי ואיכותי מבלי לפעור חור בכיס.

אתם מוזמנים להתרשם ממגוון ההצעות שלנו להוצאה לאור בכל הפורמטים: ספרים מודפסים, ספרים דיגיטליים, ספרים קוליים.

וזכרו את דבריו של וולט דיסני: “אם אתה יכול לדמיין את זה – אתה יכול לעשות את זה”.

ב ה צ ל ח ה!

Share this post


WhatsApp chat
שינוי גודל גופנים